© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

IF YOU WANT TO LOOK LIKE AN ATHLETE, YOU'VE GOT TO

TRAIN LIKE AN ATHLETE

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei,

het vergroten van mobiliteit en stabiliteit, een zeer hoge vetverbranding creëren en de eigen-

schappen van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers! Het combineren

van 'show and go' met functionele kracht is het succes ... // Lees meer

 

#Athlete #Strength #Training #Muscle #Fatburn #Energy #Power #Strong #Fast

GO OLD SCHOOL, GO BACK TO BASIC

 

Na jaren van experimenteren en het volgen van commerciële trends van part-time-polo-

dragende-kantoor-slungels is het tijd om terug te gaan naar de basis. De tijd van complexe

fitnessprogramma's en nieuwe trendy multi-media technische hoogstandjes moeten verleden

tijd zijn! We moeten terug naar de basis en niet naar de sauna die automatisch warm wordt

als jij de deur van de health-club open maakt ... // Lees meer

 

#Oldschool #Basic #Muscle #Barbell #Dumbbell #Muscle #Lifting

DON'T DO CARDIO, YOU DON'T NEED IT!

CHOOSE CONDITIONING!

 

Toen ik Eastside Performance opende in 2009 stonden er helemaal geen cardio machines in

de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden. En dat

gaat ze niet lukken als ik ze op zo’n ski-cross-country-ding-apparaat zet. Om sterk en

gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen

moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen ... // Lees meer

 

#Prowler #Battle ropes #Kettlebells #Landmine #Springtouwen #Farmers walk

DE ZES FUNDAMENTEN VAN STRENGTH & CONDITIONING

 

Kracht ontwikkelen en sterker worden is voor iedereen de eerste en belangrijkste vereiste,

ongeacht de doelstelling. Een sterk lichaam voorkomt vele klachten en blessures en een

sterk lichaam heeft veel meer potentie om power (kracht x snelheid) te leveren. Kracht-

training is onmisbaar, maar op weg naar een groots resultaat en de persoonlijke doel-

stellingen moet je ook aandacht besteden aan explosiviteit, snelheid, power, flexibiliteit,

core strength & stability training, conditioning en het herstel ... // Lees meer

 

#Krachttraining #Explosiviteit #Snelheid #Flexibiliteit #Core #Strength #Stability

22 RULES TO BECOME STRONG AND AWESOME

 

Het ontwikkelen van een solide basis van kracht is uiterst belangrijk maar train daarnaast

ook altijd op snelheid, behendigheid en coördinatie door middel van springen, sprinten en

gooien. Als je atletisch gespierd wilt zijn, dan is een te grote nadruk op ontwikkeling van

kracht een remmende factor. Zonder goede beweeglijkheid maakt het niet uit hoe sterk je

bent, inefficiënte bewegingen zullen je prestaties beperken. Verlaat jouw 'comfort zone' en

word comfortabel met oncomfortabele oefeningen ... // Lees meer

 

#Rules #Awesome #Strong #Squat #Lift #Sleep

NUTRITION IS NO ROCKET SCIENCE - PART 1

 

We worden al jarenlang overspoeld met adviezen over wat we wel en niet moeten eten en drinken

om gezond te zijn en ook te blijven. Het voedingscentrum levert de schijf van vijf, Sonja Bakker,

Dr. Frank, extra multivitaminen slikken, quinoa en andere superfoods eten en mag ik wel of geen

vruchtensap drinken. De tips, dieten en andere gezondheidshypes vliegen ons om de oren en je

zou denken dat we er met al deze aanbevelingen allemaal een stuk gezonder op zijn geworden,

maar de werkelijkheid is anders ... // Lees meer

 

#Nutrition #Healthy #Diet #Veggies #Meat #Sleep

PLYOMETRISCHE TRAINING:

MAXIMALE KRACHT, POWER & EXPLOSIVITEIT

 

Plyometrische training is een explosieve trainingsvorm maar net zoals trainen met zware

gewichten, krijg je van plyometrische oefeningen ook meer maximaalkracht. Dit komt doordat

er twee factoren meespelen bij het zo krachtig mogelijk verkorten van je spieren: snelheid en

kracht. Het vermogen om snel samen te trekken is niet genoeg om bijvoorbeeld een sprong te

maken, er moet namelijk wel kracht achter zitten ... // Lees meer

 

#Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro

AFVALLEN = EEN NEGATIEVE ENERGIEBALANS ONTWIKKELEN +

KRACHTTRAINING + CONDITIONING

 

Als je wilt afvallen dan is krachttraining inclusief het element van conditioning de sleutel naar

succes voor wat betreft de training. Krachttraining en conditioning zetten de stofwisseling

niet een paar tandjes lager, zoals cardio, maar juist een paar tandjes hoger en het lichaam

verbruikt continu meer calorieën. Krachttraining helpt niet alleen om een negatieve

energiebalans te creëren, het zorgt ook voor behoud van spiermassa ... // Lees meer

 

#Afvallen #Fatburn #Krachttraining #Conditioning #Energiebalans #Vetverbranding

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

IT'S TIME FOR SOME SIMPLE KNOWLEDGE ABOUT STRENGTH

TRAINING & BUILDING MUSCLE

 

Het lichaam is gemaakt om te rennen, springen, duwen, trekken, klimmen en gooien. Alle

spieren die bij deze bewegingen betrokken zijn kun je trainen door oefeningen als de squat,

deadlift, push up, pull up, bent over row en de farmers walk. Er bestaan meerdere varianten

maar trainingen moeten wel grotendeels uit deze oefeningen bestaan. Train zoveel mogelijk

zonder ondersteuning, train vooral met losse materialen, train iedere workout explosief, richt

je op samengestelde bewegingen en maak gebruik van conditioning ... // Lees meer

 

#Strong #Simple #Knowledge #Strength #Training #Strong #Compound #Conditioning

NUTRITION IS NO ROCKET SCIENCE - PART 2

 

Veel mensen zijn helemaal de draad kwijt met betrekking tot voeding en daardoor is er

tegenwoordig veel behoefte aan reële richtlijnen om een goed en verantwoord voedings-

patroon te ontwikkelen. Men probeert de oplossing te zoeken in de wonderdieten maar

daar worden we niet beter van ... // Lees meer

 

#Afvallen #Fatburn #Health #Nutrition #Energiebalans #Vetverbranding

DE FOAM ROLLER IS ONMISBAAR VOOR ELKE SPORTER

 

De foam roller is absoluut onmisbaar voor elke sporter. Het is een onderdeel van self

myofascial release techniek en wordt gebruikt door diverse (olympische) sporters en

ervaren trainers en fysiotherapeuten van topniveau. Ter warm up om de spieren te

masseren, knopen en littekenweefsel te verwijderen, ter activatie van bepaalde spieren,

om beperkingen te verhelpen en als onderdeel van core strength training ... // Lees meer

 

#Foam roller # Self myofascial release #Massage #Warm up

SIX PACK SCIENCE: DE SLEUTEL NAAR SUCCES

 

Get your diet in order, lift heavy weights, add metabolic boosters to your workouts and

don't do regular cardio, you don't need it! Het 'geheim' van een strakke buik zit hem vooral

in de voeding. Een negatieve energiebalans is de sleutel naar succes. Je kunt jezelf elke dag

helemaal suf trainen, maar als je niet je voeding aanpast zullen de buikspieren helaas altijd

verscholen blijven onder een laag(je) vet. De reguliere cardio is niet nodig .... // Lees meer

 

#Six pack # Cardio #Afvallen #Voeding

DOMINATE IN THE GYM AND IN LIFE

 

Op weg naar succes en resultaat - zowel in de gym als in het leven - is de mindset absoluut

de belangrijkste factor! Wanneer deze niet in orde is en/of aanwezig is dan kun je nooit en

te nimmer een resultaat boeken. Afvallen, sterker worden, een six-pack ontwikkelen en/of

sneller worden zijn geliefde doelstellingen maar het behalen van deze doelstellingen kan

nooit gebeuren zonder wilskracht en doorzettingsvermogen ... // Lees meer

 

#Succes #Mindset #Doorzettingsvermogen #Continous effort #Wilskracht

BLOG. GREAT QUALITY INFO

Home / Blog Page 1 / Page 2 / Page 3  

NO MORE COOKIE-CUTTER SCHEMA'S: KIES VOOR EEN PROFESSIONEEL EN PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA

 

Elke dag lopen vele krachtsporters de sportschool binnen zonder een van te voren opgesteld

programma en daardoor zie je deze sporters wekelijks dezelfde trainingen en oefeningen doen.

Week in, week uit zonder noemenswaardig resultaat als beloning maar niemand wil tijd/geld

verspillen en niemand wil trainen om géén resultaat te behalen, dus is het de hoogste tijd

voor verandering. Het is tijd voor een persoonlijk trainingsschema om een mooi resultaat te

kunnen behalen zonder kans op vervelende blessures ... // Lees meer

 

#Loaded carries #Farmers walk #Sled training #Prowler push #Fatburn #Energy #Power

HARD WORK BEATS TALENT, WHEN TALENT DOESN'T WORK HARD

 

Een aangeboren talent & genetische aanleg is absoluut geen garantie voor een succesvolle

carrière als (top)sporter. Je moet altijd hard werken en als je teveel vertrouwt op slechts

deze twee elementen (talent en aanleg) dan kan ik je aanraden om meer informatie over sport-

specifieke (kracht)training te verkrijgen. Talent is onmisbaar maar zorgt niet voor meer kracht.

Talent zorgt niet voor meer explosiviteit. Talent zorgt niet voor een hogere snelheid. Talent zorgt

niet voor meer wendbaarheid en kan geen blessures voorkomen en/of genezen ... // Lees meer

 

#Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro