© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

DE LOADED CARRIES EN DE FARMERS WALK

 

Je moet niet alleen zware gewichten tillen maar je moet ook met zware gewichten lopen!

Welkom in de categorie van de loaded carries en de locomotion oefeningen. Een oefening als

de farmers walk is onmisbaar en moeilijk te verslaan als het gaat om sterker te worden. Het

is werkelijk een onnavolgbare methode en je traint letterlijk alle spieren in het hele lichaam

en daarbij ook de grip, heup, knieën en de enkels. Om het simpel te houden staat de loaded

carries voor het bewegen van punt a naar punt b, met extra gewicht ... // Lees meer

 

#Loaded carries #Farmers walk #Sled training #Prowler push #Fatburn #Energy #Power

SLIMMER TRAINEN = SPIEREN WINNEN = MEER RESULTAAT

 

De fitness wereld bestaat uit enorm veel richtlijnen en regels uit een ver verleden die helaas

nog steeds door heel veel trainers en bijna elke sportschool worden toegepast. Veel van wat

je hoort en leest in de fitness industrie is gerecyclede informatie en veel mensen houden zich

nog trouw vast aan uitspraken van hun idolen uit de jaren 70, maar realiseren zich niet dat we

al een heel stuk verder zijn qua kennis. Sta open voor nieuwe informatie ... // Lees meer

 

#Train heavy #Train smart #Slim #Resultaat #Muscle

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

< Previous  |  Page 1  |  Page 2  |  Page 3  |  Next >

HYBRID STRENGTH & CONDITIONING

 

Je wilt sneller worden, maar je bent niet bereid om je zeer verdiende spieren op te offeren. Je

wilt sterker worden zonder mobiliteit te verliezen en/of misschien wil je breder worden zonder

langzamer en minder atletisch te raken. Als je deze ‘problemen’ ervaart is Hybrid Strength &

Conditioning de oplossing voor jou ... // Lees meer

 

#Hybrid #Strength #Conditioning #Power #Muscle #Strength #Fatburn #Energy

DE HURRICANE TRAINING

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Train heavy #Train smart #Slim #Resultaat #Muscle

NO MORE COOKIE-CUTTER SCHEMA'S - PART 2

STOP EXERCISING & START TRAINING

 

Standaard trainingsschema's en/of op willekeurige basis enkele oefeningen uitvoeren zal niet

zorgen voor mooie resultaten. Het is de hoogste tijd voor verandering en voor een persoonlijke

benadering. Kies voor een persoonlijk trainingsschema die zal worden opgesteld naar jouw

persoonlijke doelstellingen en bestaat uit de volgende onderdelen: soft tissue work, dynamic

warming up, power drills, medicine ball work, strength training, active recovery, joint savers,

energy systems training en metabolic finishers ... // Lees meer

 

#Loaded carries #Farmers walk #Sled training #Prowler push #Fatburn #Energy #Power

MEDICINE BALL TRAINING FOR POWER

 

De medicijn bal is al meer dan 3000 jaar oud en het is niet voor niks dat deze bal tegen-

woordig nog steeds bestaat. Het trainen met de medicijn bal is één van de meest effectieve

en functionele manieren van trainen voor kracht, snelheid en explosiviteit en het gooien met

een medicijn bal is niet te vervangen door iets anders. Zelfs de heden-daagse ultra-moderne

fitness machines kunnen deze methode niet nabootsen en er is ook niks anders in de gym

wat het gooien met een medicne ball als oefening kan vervangen. Uniek dus, maar wat

maakt dit zo goed ... // Lees meer

 

#Med ball #Medicine ball #Power #Force #Speed #Old #Fast #Core

HAVE A PERFECT WARM UP

 

Je komt de sportschool binnen en na wat 'trendy-high-tech-zwaaiwerk' met de armen ga je

beginnen. Is dit de meest effectieve methode om een training te beginnen? Nee! Uiteraard

niet. Een effectieve warming up is van cruciaal belang om optimaal te kunnen presteren en

ook om het risico op klachten en/of blessures zo klein mogelijk te houden. Kun je zonder

warm up trainen en kracht leveren? Ik denk het wel maar toch is dat niet aan te raden

maar het is wel de routine die de meeste sporters nog steeds volgen ... // Lees meer

 

#Warm up #Activation #Power #Recovery #Core#Fun #Mobility

NO MORE BACK PAIN - PART 1

RUGKLACHTEN MOETEN VERLEDEN TIJD ZIJN

 

Nog steeds zijn rugklachten een enorme bron van ergernis, terwijl deze klachten verleden tijd

moeten zijn!  Fysiotherapeuten, Chiropractors, Ceasartherapie, massages, riemen, zooltjes

voor in de schoenen, ondersteboven hangen in een inversietafel etc. De meeste mensen met

rugklachten proberen alles ter behandeling van pijn in de onderrug en uiteraard vaak zonder

succes. Drs. Stuart McGill is de naam die je moet kennen ... // Lees meer

 

#Backpain #Strength #McGill #Recovery #Core #Spine #Mobility

NO MORE BACK PAIN - PART 2

RUGKLACHTEN MOETEN VERLEDEN TIJD ZIJN

 

De 'magische' oplossing voor (onder)rugklachten is eigenlijk heel simpel: kies voor kracht-

training. Maar m.b.t. het verhelpen van rugklachten is er bij veel mensen helaas nog steeds

een soort van angst voor krachttraining. Toch moeten we de rugspieren niet ontzien maar

welke oefeningen moet je uitvoeren? En welke oefeningen juist niet ... // Lees meer

 

#Backpain #Strength #McGill #Recovery #Core #Spine #Mobility

#BLOG. GREAT QUALITY INFO

Home / Blog Page 1 / Page 2 / Page 3

EERST DE TECHNIEK, DAARNA DE PROGRESSIE EN VERVOLGENS

DE OVERLOAD

 

De techniek en uitvoering van een oefening is heel belangrijk maar helaas hebben toch nog

altijd veel sporters hier geen en/of te weinig aandacht voor. Toch is er uiteraard geen enkele

(kracht)sporter die een (chronische) blessure wil oplopen. Begin een oefening altijd met een

goede techniek, behoud tijdens de oefening een goede techniek en eindig met een goede

techniek ... // Lees meer

 

#Train heavy #Train smart #Slim #Resultaat #Muscle

RECEPT: POKE BOWL

 

Poke Bowl is een gerecht afkomstig uit de Hawaïaanse keuken. De Poke Bowl is een gerecht

met gemarineerde vis en groenten boven een portie rijst ... // Lees meer

 

#Healthy #Nutrition #Food #Eat #ProjectFOOD #Recovery