© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

#BLOG. GREAT QUALITY INFO

Home / Blog Page 1 / Page 2 / Page 3      

EXPLOSIVITEIT: YOU HAVE TO BE FAST TO BECOME STRONG

 

Oefeningen gericht op kracht, snelheid en explosiviteit zijn onmisbaar in een succesvol

programma en in vele gevallen zelfs de missing link! Maar, de meeste sporters hebben juist

een gebrek aan deze eigenschappen! Het lichaam is gemaakt voor snelheid en explosiviteit

en deze eigenschappen gaan verloren als je de spieren hierin niet blijft trainen. Om deze

reden zijn de oefeningen voor explosiviteit en snelheid zeer belangrijk ... // Lees meer

 

#Train heavy #Train smart #Slim #Resultaat #Muscle

KRACHTTRAINING: YOU CAN'T GO WRONG WITH STRONG

 

De basis van elke sporter en/of atleet moet bestaan uit oefeningen gericht op maximale kracht

omdat een (te) zwak lichaam alleen maar voor problemen zal zorgen. Door het vergroten van de

maximale kracht ontstaat een solide basis met een sterk lichaam en dit is voor praktisch alle

andere vormen van (kracht) training onmisbaar ... // Lees meer

 

#Kracht #Strength #Max #Effort #Fundamenten #Basis

CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING

 

Core strength & stability training is populair geworden als een effectieve methode om de buik-

spieren te trainen maar het is veel meer dan dat. Naast de buikspieren omvat de 'core unit' in

principe alles van de nek tot aan de enkels, ieder onderdeel van het lichaam is nauw verbonden

met elkaar, zowel structureel als functioneel. Maar in het kader van (kracht)training kunnen we

beter spreken van de rompspieren die de 'core unit' vormen. De rompspieren bestaan uit de bil-

spieren, heupspieren, hamstrings, buikspieren en rugspieren ... // Lees meer

 

#Core #Strength #Stability #Training #Abs #Back #Hips #Hamstrings #Glutes

FLEXIBILITEIT & MOBILITEIT

 

Bij het trainen van het lichaam moet je altijd starten bij de basis om functioneel te kunnen

bewegen. Het is absoluut niet nodig om de flexibiliteit van een turnster te ontwikkelen maar

je moet wel je gewrichten in een (meer dan) normale bewegingsuitslag kunnen bewegen om

te zorgen voor genoeg stabiliteit, controle en efficiency van het lichaam ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis

RUST & HERSTEL: ONDERGEWAARDEERD EN ZEER BELANGRIJK

 

Het nemen van (voldoende) rust en het zorgen voor een goed herstel zijn hele belangrijke en

onmisbare factoren op weg naar resultaat en bij het voorkomen van (chronische) klachten en

blessures. Maar helaas wordt dit onderdeel zwaar onderschat, terwijl hier enorm veel winst te

behalen is. Niet alleen de spieren hebben rust nodig maar zeker ook de pezen, gewrichten en

het centrale zenuwstelsel hebben rust nodig om goed te kunnen herstellen van een training,

maar rust wil niet altijd zeggen dat je niks mag en/of moet doen ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

CONDITIONING: EEN STERK UITHOUDINGSVERMOGEN

 

Het anaerobe uithoudingsvermogen is het vermogen om maximale inspanningen te verrichten

gedurende 20 tot 60 seconden. Praktisch iedereen kan 10 tot 20 seconden kracht leveren maar

niet veel mensen kunnen op dat niveau langer dan 20 seconden presteren. Het is de doelstelling

om vermoeidheid te creëren door het combineren van meerdere oefeningen en het maken van vele

herhalingen waarbij zoveel mogelijk verschillende spiergroepen actief zijn. Bij conditioning maken

we gebruik van krachttraining en dit leidt tot indrukwekkende prestaties ... // Lees meer

 

#Conditioning #Endurance #Strength #Fundamenten #Basis

RUST & HERSTEL: ONDERGEWAARDEERD EN ZEER BELANGRIJK

 

Het nemen van (voldoende) rust en het zorgen voor een goed herstel zijn hele belangrijke en

onmisbare factoren op weg naar resultaat en bij het voorkomen van (chronische) klachten en

blessures. Maar helaas wordt dit onderdeel zwaar onderschat, terwijl hier enorm veel winst te

behalen is. Niet alleen de spieren hebben rust nodig maar zeker ook de pezen, gewrichten en

het centrale zenuwstelsel hebben rust nodig om goed te kunnen herstellen van een training,

maar rust wil niet altijd zeggen dat je niks mag en/of moet doen ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

RUGKLACHTEN

 

Een zwakke rug is ongetwijfeld één van de meest vervelende irritaties die je kunt hebben als sporter zijnde. Mocht het er echt inschieten, dan kun je helemaal geen fysieke arbeid meer verrichten en ga je helemaal stuk bij elke beweging die je moet maken. Maar ook lichte rugpijn kan enorm vervelend zijn en zeker je sportprestaties negatief beïnvloeden. Er is echter hoop, want je kunt er iets tegen doen. Wel meer dan iets zelfs ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

KETTLEBELL TRAINING

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

TIP: BESTE BUIKSPIEROEFENING

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

RECEPT: CEASAR SALAD

 

Golden oldie alarm! Met deze Caesar Salad met gegrilde kip maak je sowieso de blits aan de

lunchtafel. Hij doet het trouwens ook goed als avondmaaltijd, of ieder ander moment van de

dag ... // Lees meer

 

#Healthy #Food #Nutrition #Recovery #Salad #Taste

ACTIEF HERSTEL:  

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

A GOAL WITHOUT A PLAN, IS JUST A WISH  

 

Trainen zonder persoonlijk trainingsschema resulteert (op lange termijn) in weinig tot geen

vooruitgang en er is vaak sprake van een (chronische) blessure. Ieder lichaam is anders en

een persoonlijk programma is een absolute vereiste om te zorgen dat jij je doel op een veilige

en gezonde manier kan bereiken ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest

TIP: AB WHEEL

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Recovery #Sleep #Rest