© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

LOOK GOOD, BE STRONG, BE FAST & BE FLEXIBLE

 

Je wilt sneller worden, maar je bent niet bereid om je zeer verdiende spieren op te offeren. Je wilt

sterker worden zonder mobiliteit te verliezen en/of misschien wil je breder worden zonder langzamer

en minder atletisch te raken.

 

Als je deze ‘problemen’ ervaart is Hybrid Strength & Conditioning de oplossing voor jou!

 

WAT IS HYBRID STRENGTH & CONDITIONING?

 

Simpel gezegd integreert deze hybride training de meest effectieve trainingsmethoden, van klassiek

en modern tot een effectievere, efficiëntere en vollediger fitness systeem dat effectief blijkt voor het

creëren van een functioneler lichaam dat zowel behendig en sterk is!

 

"Om sterk en gespierd te worden met een groot uithoudingsvermogen

in functionele kracht moet je trainen als een atleet, niet als een

85-jarige schaakkampioen!"

 

De Hybrid Strength & Conditioning herkent de sterke punten van diverse, verschillende trainings-

methodes en integreert deze naadloos in een holistisch programma dat superieure resultaten biedt

over programma’s die slechts één methode gebruiken, aangezien bepaalde trainingsvormen voordelen

voor specifieke fitness onderdelen hebben die in andere methodes ontbreken.

 

"Snelle en indrukwekkende resultaten zijn realistisch"

 

De manier waarop we onze programma’s ontwikkelen staan jouw specifieke trainingsdoelen niet

in de weg en vermindert ook de effectiviteit van de verschillende methoden die we gebruiken niet.

 

Het creëren van hybride trainingen uit bewezen trainingsmethoden stelt ons in staat om onze

sporters meer diverse en interessante workouts te geven met indrukwekkende resultaten!

 

VOOR WIE IS HYBRID STRENGTH & CONDITIONING?

 

Onze benadering is een flexibel systeem dat iedereen van de beste hulpmiddelen kan voorzien om

persoonlijke doelstellingen te kunnen bereiken waar ze naar op zoek zijn door gebruik te maken van

de beste beschikbare middelen.

 

Sporters gericht op het opbouwen van spiermassa gebruiken onze methode om mobiel, functioneel

en pijnvrij te blijven, terwijl ze zich richten op het vergroten van spiermassa, strakker worden en/of

zich voorbereiden op een aankomende fotoshoot.

 

Onze amateur- en (semi)professionele atleten maken ook gebruik van onze hybride training concepten

om hun power, snelheid, explosiviteit en conditie te verbeteren zonder spiermassa en kracht te verliezen.

 

"Spieren opbouwen, sterker worden, opgeslagen lichaamsvet verliezen

en atletischer worden!"

 

Fitness fanaten en gym warriors gebruiken ons hybride training concepten om een veilige, leuke,

uitdagende en dynamische work out te volgen die ze helpt om spieren op te bouwen, opgeslagen

lichaamsvet te verliezen en atletischer te worden!

 

WAT IS ER ANDERS?

 

Één van de grootste 'fouten' die we bij veel trainers, fitness professionals en fitness fanaten zien

is dat hun aanpak vaak slechts eendimensionaal is, terwijl de doelstellingen van de sporters juist

multidimensionaal zijn.

 

In heel veel gevallen wordt voor het gehele trainingsschema slechts de hypertrofie methode

gebruikt en daardoor is er met name een gebrek aan oefeningen gericht op kracht, snelheid en

explosiviteit. Daarbij is er vaak een tekort en/of gebrek aan oefeningen gericht op de flexibiliteit

en mobiliteit om (chronische) blessures te voorkomen.

 

Deze laatste factor is misschien niet het leukste onderdeel van de training en je wordt er ook niet

direct groot en sterk van maar het is wel een heel belangrijk, cruciaal, onderdeel van de training.

 

Om (chronische) klachten en blessures te voorkomen moet je absoluut veel aandacht besteden

aan deze oefeningen waardoor je lang en gelukkig kunt blijven trainen.

 

BURN FAT + BUILD MUSCLE + GET RIPPED ABS = SAME TIME

 

Afvallen, opgeslagen lichaamsvet verbranden, sterker worden en spiermassa ontwikkelen zijn de meest

voorkomende doelstellingen en nog steeds denken veel sporters en trainers dat je deze los van elkaar

moet benaderen en dus apart moet trainen maar dat is niet juist.

 

Het trainen voor deze drie doelstellingen kun je prima combineren!

 

Het is absoluut mogelijk om tegelijkertijd spieren op te bouwen, sterker te worden en het lichaams-

vet te verminderen. Waarom is dit (nog) niet heel erg bekend?

 

Waarom zie je toch nog steeds vrijwel overal de bodybuildersmethode?

 

De voornaamste reden die wij tegenkomen waarom de meeste fitness professionals en fanaten geen

verschillende trainingsdisciplines integreren in een enkel trainingsmodel, is omdat ze simpelweg niet

weten hoe ze meerdere trainingsaspecten naadloos in een alomvattend programma kunnen plaatsen

zonder de effectiviteit van de verschillende gebruikte methodes te verliezen.

 

Ik kan je verzekeren dat als je deze hybride fitness training op dezelfde slimme, systematische en

progressief geplande manier gebruikt als hoe wij het aanleren bij Eastside Performance, je de resultaten

zult ervaren waar je naar op zoek bent en dat dit de meest krachtige trainingsmethode is die je ooit hebt

gebruikt.

 

Ik weet dit, omdat we onze sporters en atleten nu al meer dan 8 jaar op deze manier trainen en dit doen

we met veel succes!

 

HYBRID STRENGTH & CONDITIONING IS HET GEHEIM VAN ONS SUCCES!

 

Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van trainingsschema's en daarbij maken wij zowel gebruik van

onze ervaring als van de laatste wetenschappelijke inzichten. Wij hebben reeds veel succes met diverse

sporters en atleten mogen mee maken doordat we bij Eastside Performance een objectieve en open

trainingsaanpak hebben.

 

We laten onszelf niet beperken door een emotionele gehechtheid of persoonlijke voorkeuren voor specifieke

trainingsmethodes. Dit voorziet ons van het vermogen om een duidelijk begrip te hebben van het verschil

tussen onze favoriete trainingstoepassingen en de beste toepassingen voor de atleet.

 

Wij omarmen de unieke voordelen (en beperkingen) die de verschillende onderdelen van krachttraining

(fitness) te bieden heeft en daarom hechten we ons niet aan een enkele denkrichting en beloven we

alleen trouw aan het succes van de sporters waar we mee mogen werken.

 

Het belangrijkste uitgangspunt van onze trainingen is het werken vanuit een vaste structuur die van te

voren bepaald is. De oefeningen met een perfecte techniek uitvoeren is geen pre maar een vereiste en wij

maken geen gebruik van machines.

 

Bij het trainen met losse materialen kan het lichaam zijn eigen bewegingsbaan volgen, je traint op een

veel natuurlijkere manier en werkt aan betere algehele actieve stabiliteit.

 

Trainen met losse materialen zorgt ook voor veel meer resultaat dan het trainen met machines.

 

SUMMERY

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten

van flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit, een zeer hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een

atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers.

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles

zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt.

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder klachten/blessures moet je kiezen voor oefeningen die

zorgen voor power, kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is.

 

Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief kan bewegen!

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

BLOG. GREAT QUALITY INFO

Home / Blog / Persoonlijk trainingsschema aanvragen / Hybrid Strength & Conditioning    

 

HYBRID STRENGTH & CONDITIONING

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

QUICK LINKS

DON'T DO CARDIO, YOU DON'T NEED IT!

CHOOSE CONDITIONING!

 

Toen ik Eastside Performance opende in 2009 stonden er helemaal geen cardio machines

in de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden. En

dat gaat ze niet lukken als ik ze op zo’n ski-cross-country-ding-apparaat zet. Om sterk en

gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen

moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen ... // Lees meer

 

#Prowler #Battle ropes #Kettlebells #Landmine #Springtouwen #Farmers walk #Medicine ballen #Lifting

DE ZES FUNDAMENTEN VAN STRENGTH & CONDITIONING

 

Kracht ontwikkelen en sterker worden is voor iedereen de eerste en belangrijkste vereiste,

ongeacht de doelstelling. Een sterk lichaam voorkomt vele (chronische) klachten/blessures

en een sterk lichaam heeft veel meer potentie om power (kracht x snelheid) te leveren.

Krachttraining is onmisbaar, maar op weg naar een groots resultaat en de persoonlijke

doelstellingen moet je ook aandacht besteden aan explosiviteit en snelheid (power),

flexibiliteit, core strength & stability training, conditioning en het herstel ... // Lees meer

 

#Krachttraining #Explosiviteit #Snelheid #Flexibiliteit #Core #Strength #Stability #Conditioning #Recovery

GERELATEERDE ARTIKELEN: