© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

EAT REAL FOOD & KEEP IT SIMPLE

 

"Zit je net lekker een handje noten te eten, komt er iemand langs die

je even meldt dat je van noten dik wordt."

 

Wil je op de markt net beginnen aan je haring, begint je beste vriend over de hoge kwikwaardes in zeevis

tegenwoordig. Is dan helemaal niets meer veilig? Veel mensen zijn de draad volledig kwijt en zien door de

bomen het bos niet meer ...

 

Hoe moet ik eten? Wat moet ik eten? Hoeveel moet ik eten? Hoeveel calorieën? En moet ik deze tellen?

Wanneer moet ik eten? Mag ik een cappuccino? Moet ik een dieet volgen? En zo ja, welke? Is brood slecht?

Of is rijst beter? Of fruit? Word ik dik van pasta? Of zijn aardappelen de boosdoener? Moet ik koolhydraten

eten of een low-carb programma volgen? Zijn eiwitten belangrijk? Vetten? Mag ik na 20.00 uur nog eten?

Is het ontbijt echt zo belangrijk? Moet ik drie grote maaltijden of zes kleine maaltijden eten?

 

VELE VRAGEN ...

 

Er zijn altijd vele vragen, er is een overvloed aan informatie te vinden over voeding en ook uit jouw eigen

omgeving komen veel goedbedoelde adviezen maar door alle informatie zie je door de bomen het bos niet

meer. Je wilt wel gezond en verantwoord eten, maar je weet niet wie en/of wat je moet geloven.  

 

We worden al jarenlang overspoeld met adviezen over wat we wel en niet moeten eten en drinken om

gezond te zijn en ook te blijven. De schijf van 5, Sonja Bakker, Dr. Frank, extra multivitaminen slikken,

quinoa en andere superfoods eten en wel of geen vruchtensap drinken.

 

"De tips, dieten en andere gezondheidshypes vliegen ons om de oren."

 

Je zou denken dat we met al deze aanbevelingen er allemaal een stuk gezonder op zijn geworden maar

niks is minder waar ... want hoe weet je nou met al die wijze raad wat echt goed voor je is?

 

Vergeet de vage filosofiën en de zoveelste modegril.

 

Er bestaat geen pil, superfood of dieet dat alles voor je regelt.

 

Je moet het allemaal zelf doen, maar het wordt een stuk makkelijker met de juiste informatie.

 

Het is tijd voor verandering!

 

HOW TO START?

 

Begin met een focus op groenten. Voornamelijk groene groenten, maar wees niet bang voor producten

als wortelen, paprika’s en/of tomaten. Eigenlijk is alles wat uit de natuur komt een perfecte keuze!

 

Groenten zijn je beste vriend, alleen door het eten van (meer) groenten ga je niet automatisch afvallen

en/of sterker worden. Maar in heel veel gevallen neem je veel volume tot je met veel vezels en micro-

nutriënten (mineralen, vitaminen en spoorelementen) maar extreem weinig calorieën.

 

Daarna komen de eiwitten, vlees, vis en/of eieren, maar geen (pro)bodybuilder of forum hoeveelheden.

Dat is onzin en altijd veel te veel. Niemand heeft meer dan 150 gram eiwitten per dag nodig en in de

meeste gevallen is 100-120 gram (ruim) voldoende. Ik weet dat het (misschien) moeilijk te geloven

is, maar probeer het gewoon.

 

Vervolgens is daar het fruit en met name bessen zijn een prima keuze, maar het andere fruit is zeker

ook een prima. Het is nu alleen niet de bedoeling om een fruitverslaving te ontwikkelen want fruit is

een bron van koolhydraten en bevat suiker (fructose/dextrose) en suiker is en blijft suiker!

 

Naast fruit moet je er ook voor zorgen dat je voldoende gezonde (onverzadigde) vetten binnenkrijgt,

maar doe geen klont boter in de koffie of ontbijt elke ochtend met ei & spek.

 

"Het is misschien een leuke gedachte om bij een groep te horen en op de

Paleo trein te springen maar het is geen slimme keuze."

 

Het lichaam heeft (zetmeelrijke) koolhydraten nodig voor brandstof en om te herstellen van trainingen.

 

Aardappelen, rijst en (glutenvrije) haver zijn allemaal goede opties. Als je echt niet zonder brood kan, dan

mag dat ook, maar als je meer dan 10-15 kilo opgeslagen lichaamsvet wil verliezen dan is het verstandig

om de (zetmeelrijke) koolhydraten de eerste weken te vermijden.

 

Eet overdag licht verteerbare voeding zoals (magere) eiwitten, fruit en groene smoothies.

 

Vanaf de namiddag kun je beter kiezen voor zwaardere stukken vlees (rood) en de zetmeelrijke koolhydraten.

 

WAAROM DEZE METHODE?

 

Jouw energie level zal hoger zijn dan ooit te voren en je verbrandt/verbruikt vele calorien.

 

Vergeet niet dat je minder voedsel nodig hebt dan je denkt.

 

Bovendien, je kan beter te weinig te eten dan teveel.

 

It’s all pretty simple stuff.

 

Het gaat vooral om logisch nadenken.

 

Superfoods en supplementen zijn bijvoorbeeld geen wondermiddelen. Het kan prima als toevoeging als

je daar het geld voor hebt, maar je kunt beter kiezen voor groente, fruit, vlees en vis. Het draait om de

voedingsstoffen die je opneemt.

 

Mensen hebben producten een naam gegeven, maar het lichaam herkent alleen koolhydraten, eiwitten,

vetten, mineralen, vitaminen en spoorelementen en niet jouw Liga.

 

Keep it simple ... cause it ain't no rocket science!

 

 

Did what you just read make your day? Ruin it? Either way, you should

follow us & share it with your friends and/or contact us.

 

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

Home / Blog / Project FOOD / Nutrition is no rocket science - Part 1    

 

NUTRITION IS NO ROCKET SCIENCE

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

BLOG. GREAT QUALITY INFO

PROJECT FOOD (E-BOOK)

#Realistisch #Motiverend #Modern

 

Project FOOD is een uniek programma

op het gebied van voeding en lifestyle en

brengt orde in de chaos.

Project [FOOD] is een uniek programma op het gebied van voeding en lifestyle en brengt orde in de chaos. Tegelijkertijd is

het een leerzaam programma met oplossingen gericht op de lange termijn. Het zelf bepalen van jouw dagelijkse voeding is

het sterkste punt van dit programma. Stap voor stap werken aan een gedragsverandering op het gebied van voeding en

lifestyle en dit allemaal vanuit een zeer eenvoudige en realistische benadering die je vervolgens kan aanhouden. Nieuwe

inzichten vanuit een ver verleden met een moderne coating. Geen calorieën tellen en geen macronutrienten-micro

management ... // Lees meer

 

#Nutrition #Healthy #Food #Recovery #No-diet #No-restrictions #Great-taste

Het 'geheim' van een strakke buik zit hem vooral in de

voeding. Een negatieve energiebalans is de sleutel

naar succes. Je kunt jezelf elke dag helemaal suf

trainen, maar als je niet je voeding aanpast zullen de

buikspieren helaas altijd verscholen blijven onder een

laag(je) vet. Gelukkig is de saaie reguliere loopband-cardio niet nodig ... // Lees meer

 

#Strong #Awesome #Fit #Strength #Energy #Power #Fatloss

#Information #Athleticism #Abs

Als je wilt afvallen dan is krachttraining inclusief het

element van conditioning de sleutel naar succes voor

wat betreft de training. Krachttraining en conditioning

zetten de stofwisseling niet een paar tandjes lager,

zoals cardio, maar juist een paar tandjes hoger en het

lichaam verbruikt continu meer calorieën. Krachttraining helpt niet alleen om een negatieve energiebalans te

creëren, ook behoud van spiermassa ... // Lees meer

 

#Strong #Awesome #Fit #Strength #Energy #Power #Fatloss

#Information #Athleticism #Abs