PROGRAMMA'S

Op weg naar een mooi resultaat is Project ROOKIE specifiek ontwikkeld voor beginners. Project MEN

en Project WOMEN zijn de op maat gemaakte persoonlijke programma's vanuit het EPTS systeem om

jouw doelstellingen te kunnen behalen. Project SPORT is er voor de sporters/atleten. Sportspecifieke

krachttraining voor meer power, kracht, snelheid en explosiviteit waarbij de kans op een blessure

zal worden gereduceerd tot een minimum. Project FOOD is nodig omdat je jezelf helemaal suf kunt

trainen maar als je daarnaast jouw dagelijkse voeding niet aanpast zal er geen tot weinig resultaat

zijn!

 

PROJECT ROOKIE

 

Project [ROOKIE] is gericht op alle sporters die beginnen met krachttraining en is specifiek

ontwikkeld voor mensen die geen tot weinig ervaring met krachttraining hebben. De eerste

periode van trainen staat geheel in het teken van het correct aanleren van belangrijke

bewegingen als de squat, hip hinge, swing, lunge, pull up en de push up.

 

De progressie die volgt zal door ons worden vastgesteld aan de hand van jouw vorderingen.

Het is belangrijk om altijd bij deze basis te starten om functioneel te kunnen bewegen want

als de basis niet goed is kun je vele oefeningen simpelweg niet goed uitvoeren. Hierdoor gaat

het lichaam op de verkeerde manier zorgen voor compensatie en dit zorgt op de langere termijn

voor vele (chronische) blessures.

 

PROJECT MEN

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het

vergroten van mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van

een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers! Het combineren van 'show and go'

met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles zonder (chronische)

blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt. Is het mogelijk om dit resultaat te

behalen? Absoluut!

 

Project [MEN] is een periodisering gericht op jouw doelstellingen en deze bestaat uit persoonlijke

trainingsschema's waarin de structuur van de trainingen van te voren is bepaald. Na elke acht

weken van trainen wordt het trainingsschema op een progressieve manier aangepast waarin de

oefeningen, het volume en de intensiteit telkens varieert, maar wij blijven wel altijd vanuit onze

visie werken. Dat wil zeggen dat de trainingsschema's altijd naar jouw persoonlijke doelstellingen

worden ontwikkeld en bestaan uit krachttraining, explosiviteit en snelheid, core strength & stability

training, conditioning en herstel.

 

PROJECT WOMEN

 

Er wordt de laatste tijd in de fitnesswereld veel gesproken over serieuze krachttraining voor

vrouwen en de ontelbare voordelen van het trainen met gewichten. Je ziet er artikelen over in

de belangrijkste fitness publicaties en (gelukkig) is er een verschuiving gaande van de algemene

opvatting over het beeld van de vrouw, zowel in de fitnesswereld als in de maatschappij.

 

Er wordt geleidelijk aan steeds meer afstand genomen van de delicate, bescheiden loopband

wandelaar en de never-ending-hamsterwiel-cross-trainer-achtige machines naar een meer

'hardcore' imago. Girls gone strong and strong is the new sexy!

 

Dit nieuwe beeld propageert niet alleen weelderige, pezige spieren, maar waardeert ook echte

kracht en daarmee een stoerder imago voor de vrouw. Sterk is hip, daar bestaat geen twijfel

over. Vrouwen over de hele wereld komen in contact met hun innerlijke power, waarbij ze

trots hun kracht kunnen tonen naar de buitenwereld. Sterk zijn maakt het leven makkelijker,

in elke betekenis van het woord. Sterk zijn maakt je sexy-er, tot meer in staat en zelfstandiger.

Kracht is het antwoord en krachttraining is de manier om dat te bereiken.

 

PROJECT SPORT

 

Project [SPORT] staat geheel in het teken van de sporter om middels gerichte sportspecifieke

training het atletisch vermogen op te bouwen met een sterke focus op de individuele doelen

van de sporter. De belangrijkste doelstelling van een volledige conditionering, inclusief de

fysieke, technische, tactische en psychologische aspecten van training, is het verbeteren

van het vermogen van de sporter om groots te presteren.

 

De sportspecifieke (kracht)training is middels een innovatieve methode om atletisch vermogen

op te bouwen met een sterke focus op de individuele doelstellingen en wensen van elke sporter.

In ons programma komen de volgende zaken aan bod: het vergroten van (maximale) kracht,

snelheid en explosiviteit, het efficiënter leren bewegen, preventie van blessures, lineaire en

laterale snelheidsontwikkeling, voetsnelheid en de wendbaarheid, ontwikkeling van explosiviteit,

functionele krachttraining en het opbouwen van het sportspecifieke uithoudingsvermogen.

 

PROJECT FOOD

 

Project [FOOD] is géén dieet, het gaat niet over snelle oplossingen of het uitsluiten van bepaalde

voedingsgroepen. Daarbij is er geen kant-en-klaar voedingsschema, omdat dit net als een dieet

ook niet zal zorgen voor het gewenste resultaat. Middels Project [FOOD] gaan we stap voor stap

werken aan een gedrags-verandering op het gebied van voeding en lifestyle en dit allemaal vanuit

een realistische benadering die je vervolgens de rest van jouw leven moet kunnen volhouden. De

calorie-inname wordt besproken maar het is in ieder geval niet nodig om dagelijks van alles wat

je eet de calorieën bij te houden. Het is ook geen must om precies de verhoudingen tussen eiwitten,

koolhydraten en vetten dagelijks in kaart te brengen dus je hoeft niet de hele dag met een digitale

weegschaal rond te lopen om alles af te wegen.

 

// READY TO GET STARTED?

 

Bel nu naar 024-3661489 of stuur een mail naar info@eastsideperformance.nl of gebruik onderstaand

mail formulier om contact met mij op te nemen. Maak direct een afspraak voor een GRATIS introductie

training bij Eastside Performance of vraag naar aanvullende informatie.

 

So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

 

Met vriendelijke groet en tot snel,

 

Patric Verhoeven

CONNECT WITH US. FOLLOW US

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

SEND RESET