© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

PROGRAM. EASTSIDE SYSTEM

Home / Eastside Performance Training Systems / Become Strong and Awesome: The series      

 

BECOME STRONG & AWESOME: THE SERIES

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

BECOME STRONG & AWESOME

#Hypertrophy #Strength #Power

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft.

 

CHECK OUT THIS NEW PROGRAM!

TIME TO BURN FAT, BUILD MUSCLE, GET LEAN & MEAN

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei,

het vergroten van mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen

van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en

dit alles zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je geen 'nee' tegen zegt!

 

Is het mogelijk om dit resultaat te behalen? Absoluut! Yes sir!

 

Maar om dit succes te behalen zijn de reguliere bodybuilding-achtige split schema's niet de beste

optie! Desondanks is dit toch nog steeds de meest toegepaste en populaire methode maar met

betrekking tot bovenstaande doelstellingen is het zelfs één van de minst effectieve manieren

van trainen met het grootste risico op (chronische) blessures.

 

Daarbij moeten de gebruikelijke fitness machines, isolatie oefeningen en pump work-outs niet de

voorkeur krijgen en ook moeten de trainingen niet per spiergroep worden ingedeeld.

 

HET LICHAAM MOET FUNCTIONEREN ALS ÉÉN GEHEEL.

ALS ÉÉN TEAM. ALS ÉÉN MACHINE!

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder klachten en blessures moet je kiezen voor

oefeningen die zorgen voor power (kracht x snelheid), explosiviteit en stabiliteit waarbij het

element van conditioning onmisbaar is.

 

Kracht is de basis voor een sterk lichaam zonder klachten.

 

Maak gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat,

bankdrukken, de overhead press en de bent over row.

 

De deadlift, squat en overhead press voor kracht, sprinten voor power, de power clean voor

explosiviteit, de farmers walk voor kracht-uithoudingsvermogen en de rope battle in combinatie

met de barbell thrusters ter conditioning.

 

Uiteraard mogen de oefeningen met het eigen lichaamsgewicht niet ontbreken in jouw programma!

 

Dit programma is de perfecte mix van sterker worden, kracht ontwikkelen,

atletisch vermogen opbouwen, een hoge vetverbranding creëren en het

uithoudingsvermogen sterk verbeteren.

 

Hoe moet ik dit programma zien: Ik beschouw dit programma als een ‘nieuwe’ vorm van trainen en in

tegenstelling tot de meeste reguliere trainingen waar vooral aandacht wordt besteed aan slechts één

onderdeel van training, in de meeste gevallen hypertrofie, is dit programma veel uitgebreider en vooral

gericht op een atletisch en all-round sterk lichaam zonder klachten en blessures.

 

Bedenk even hoe een American footballer eruit ziet, of een UFC fighter of een Olympische sprinter: deze

mannen zijn allemaal sterk, explosief, gespierd en hebben een laag vetpercentage. Ondanks bovenstaande

feiten ligt de doelstelling niet op het breken van records bij de squat of bij het bankdrukken.

 

KRACHT, SNELHEID, EXPLOSIVITEIT & UITHOUDINGSVERMOGEN

 

Wil jij slechts trainen voor hypertrofie om zoveel mogelijk spiermassa te ontwikkelen zonder aandacht

voor ander onderdelen dan is dit programma niet geschikt voor jou. Als jij een powerlifter bent en jouw

enige doelstelling is om zoveel mogelijk kilo’s te kunnen verplaatsen dan is dit programma ook niet

geschikt voor jou ...

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te

ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op

te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit

programma absoluut geschikt voor jou!

 

WAT IS UNIEK

 

Ik werk in dit programma niet met slechts één methode: Het trainen van meervoudige (strength) kwaliteiten

in het hetzelfde programma heeft veelal mijn voorkeur. De belangrijkste zijn de maximale kracht, explosiviteit

en de hypertrofie methode. Ik maak gebruik van de volgende drie methoden:

 

Maximal effort method: Er wordt een gewicht gebruikt dat dicht bij de 1 RM ligt.

 

Dynamic effort method: Een niet maximaal gewicht wordt gebruikt met maximale snelheid.

 

Repetition effort method: Een niet maximaal gewicht wordt gebruikt waarbij de herhalingen tot

failure (uitputting) worden gedaan.

 

Er is sprake van een logische opbouw en wekelijkse progressie inclusief zeer effectieve supersets. Het

gehele programma bestaat uit: Soft tissue work, dynamic warming up, power drills, medicine ball work,

strength training, active recovery, joint savers, fillers & primers, energy systems training en metabolic

finishers en/of metabolic confusion sets.

 

De metabolic finishers (confusion sets) hebben een enorme impact op het spierenstelsel, het centrale

zenuwstelsel en het cardiovasculaire system. In positieve zin wel te verstaan! Om na en tijdens elke set

te herstellen moet het lichaam veel (opgeslagen) kcal/energie verbruiken om weer in de normale staat

terug te komen, maar omdat dit een interval methode is moet het lichaam continu blijven werken en

dus ook kcal verbranden. Het lichaam zal hard werken om zich aan te passen maar dat zal niet lukken.

 

Het lichaam is geen machine;

Ik heb de laatste tijd wat gelezen over spierketens in het lichaam die niet meer actief zijn en geactiveerd moeten worden om betere resultaten te behalen. Dat dit bij veel mensen het geval is. Jij zegt ook dat bepaalde spieren ronde de gewrichten geactiveerd moeten worden voor een inspanning. Op de Facebook pagina van Personal Body Plan zag ik dit staan:

"De eerste 6 weken stonden op trainingsgebied in het teken van de "Structural Balance" fase. Voor een beginner is deze fase enerzijds van belang om het lichaam belastbaar te maken en anderzijds om te leren wat ‘echt’ trainen is. Voor een gevorderde/vergevorderde is het vooral gericht op het in balans brengen van de verschillende spierketens. In de praktijk blijkt namelijk vaak dat bepaalde spierketens volledig zijn uitgeschakeld. Dit staat het bereiken van een optimaal resultaat in de weg."

 

 

Get ready to take your physique and conditioning to the next level.

 

Burn a lot of calories without sacrificing muscle size or strength.

Eindelijk beschikbaar en één van de beste programma's die ik ooit heb ontwikkeld. Opgesteld vanuit mijn visie en naar de

hybrid strength & conditioning is dit programma totaal anders dan je tot nu toe hebt ervaren. Dit e-book bevat een compleet

fitness programma met trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en

daarbij is er ook de nodige aandacht voor de voeding.

 

Er is sprake van een logische opbouw inclusief progressie en het gehele programma bestaat uit de volgende onderdelen:

soft tissue work, dynamic warm up, power drills, medicine ball work, strength training, active recovery, joint savers,

energy systems training (conditioning) en metabolic finishers.

 

Dit is een compleet fitness programma met trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Er zijn geen 'speciale' materialen

nodig. Halters, dumbells en een pulley station zijn voldoende. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en daarbij

is er ook de nodige aandacht voor de voeding. Start now and become strong and awesome!

 

Programma type = Strength, Power, Hypertrophy, Conditioning (32 pagina's)

 

Programma duur = 8 weken (Herhaalbaar)

 

Programma indeling = 4 x p/week (Upper body push, Lower body, Upper body pull, Conditioning)