BLOG

BRO SPLIT VERSUS SMART SPLIT

TEKST


Tekst


Heel veel krachtsporters trainen met een bro split en proberen elke spiergroep helemaal te slopen (dit is geen vakterm) tijdens de training. Ik zal niet roepen dat dit niet kan werken of dat dit niet voor spiergroei (hypertrofie) zal zorgen maar ik zal wel roepen dat dit voor jou waarschijnlijk niet helemaal de beste optie is!


Een full body programma (smart split) is voor jou waarschijnlijk wel de betere optie. De spiergroepen worden meerdere keren per week aangesproken door compound oefeningen en er is geen plaats voor kleine geïsoleerde oefeningen, maar dat is niet erg want die zorgen toch amper voor resultaat.


Een hogere trainingsvolume = Meer resultaat


Op weg naar een mooi resultaat kan het zijn dat jij een probleem hebt ... als jij een aspirant bodybuilder, regular Joe en/of weekend warrior bent dan volg je waarschijnlijk een soort van traditioneel-spier-per-spier-body-builders-routine die er heel vaak als volgt uit ziet:
^
Dag 1 - Borst & Triceps
^
Dag 2 - Rug & Biceps
^
Dag 3 - Schouders & Buikspieren
^
Dag 4 - Benen (uiteraard optioneel)
^
Dag 5 - Armspieren (Biceps/Triceps) & Buikspieren
^
⁉️ Is dit een goede, verantwoorde en/of effectieve indeling? Ik zeg van niet en ook een korte toelichting van Nick Tumminello zegt genoeg: "This kind of programming absolutely sucks!"




Het ontwikkelen van een solide basis van kracht is uiterst belangrijk maar train daarnaast ook op snelheid, behendigheid en coördinatie door middel van springen, sprinten en gooien.


Als je atletisch gespierd wilt zijn, dan is een te grote nadruk op ontwikkeling van kracht een remmende factor.


Zonder goede beweeglijkheid maakt het niet uit hoe sterk je bent, inefficiënte bewegingen zullen je prestaties beperken.


Verlaat jouw 'comfort zone' en word comfortabel met oncomfortabele oefeningen.


Isolatie oefeningen kunnen zeer waardevol zijn, mits je deze op de juiste manier gebruikt. Doe deze oefeningen in blokken van 15 minuten met weinig tot geen rust en combineer deze met enkele oefeningen voor de rompspieren.


Het is niet nodig om altijd na elke set rust te nemen. Maak strategisch gebruik van het element rust om trainingen zwaarder en effectiever te maken. En let op: Teveel trainingen per week zijn juist vaak de oorzaak van stagnatie op weg naar jouw doelstellingen.


Kies voor actief herstel tijdens de trainingen en zorg voor meer 'echte' rustdagen.


Zorg tijdens de trainingen voor een optimale focus en doe het met trots, passie en volharding.


De mindset is het belangrijkste aspect op weg naar resultaat! Je kunt immers toegang hebben tot een geweldige gym met de beste coach ter wereld die de meest effectieve programma's voor jouw ontwikkeld maar bij een gebrek aan structuur, consistentie en geduld bereik je géén tot heel weinig aansprekende resultaten!

Look good. Be strong. Be fast. Be flexible.


Vanuit mijn jarenlange ervaring als strength & conditioning trainer heb ik een uniek programma ontwikkeld: Become strong & awesome. Één van mijn beste programma's en reeds vele honderden sporters hebben met succes dit programma gevolgd. Geen old school bodybuilding split maar een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. Sterker worden, spiermassa opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer power verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele-slaapverwekkende-cardio-activiteiten want de meest gespierde, strakke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door strength & conditioning trainingen met een hoge intensiteit.


Start nu met Become strong & awesome: zoals gezegd, geen typisch fluffy poodle bro split maar een uitgebalanceerd programma bestaande uit de nieuwste en meest effectieve strategieën vanuit de wetenschap gecombineerd met de ervaringen van de beste trainers uit de fitnesswereld.


Start nu vanuit het EPTS systeem met jouw programma.


Als het bereiken van succes en persoonlijke doelstellingen jouw belangrijkste motivatie is.


Op weg naar resultaat en een sterk lichaam zonder klachten en blessures.


Investeer in jezelf Make yourself FIT!

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!