TEKST ...

VOETBAL VOETTEKST


Coming soon ...



Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn, door te doen waar wij het beste in zijn. Power, strength en speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft een betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures.


Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!


Hope to see you soon,


Patric Verhoeven


 

Get STRONG and get FAST! Ben je op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is dit programma jouw beste optie. Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Efficient leren bewegen. Dominate your sport.

 

 

 

 

 

Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn, door te doen waar wij het beste in zijn. Power, strength en speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft een betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures.

 

Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!

 

 

 

 



Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de POWER output. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures geen kans. DOMINATE your sport!



01.01.2019 // Instagram eindtekst:


Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn, door te doen waar wij het beste in zijn. Power,

strength en speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen,

hoger springen, harder schieten, heeft een betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures.


Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw

beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht

en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer

naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!


Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de

POWER output. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en

EXPLOSIVITEIT. Geef blessures geen kans. DOMINATE your sport!






Develop explosive power! Get soccer strong & upgrade your power. Sterker, sneller, explosiever,

wendbaarder en blessurepreventie. De rate of force development is enorm belangrijk voor een sporter.

Zoveel mogelijk kracht, snelheid en explosiviteit in zo weinig mogelijk tijd kunnen leveren. Sterke rompspieren zijn de fundering voor een sterke atleet en liggen aan de basis van krachtige sn snelle acties. De dynamic

effort is onmisbaar en deze trainingsmethode leert de spieren om krachtige en explosieve bewegingen te maken.

De plyometrische oefeningen zijn



Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste

optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!  







Fortify Your Body

The spinal column is your transmission for applying force in the squat. The erectors of the lumbar spine are one

of the most important muscle groups for maintaining a safe and strong core. Strengthen the muscles of the back

with deadlifts, hip extensions and good mornings. Work on the upper back with bent-over rows and pull-ups.


Een krachtig, sterk en atletisch lichaam ontwikkelen. Sneller en sterker worden. Meer

explosiviteit en power. Het risico op een blessure zo klein als mogelijk maken: De posterior

chain is essentieel voor het behalen van deze doelstellingen en verantwoordelijk voor een

atletisch lichaam met veel vermogen.


Een sterke en goed functionerende romp (core unit) is van groot belang voor een sterke

lichaamshouding en goede prestaties. De rompspieren bestaan uit de bilspieren, heup-

spieren, hamstrings, buikspieren en rugspieren en deze staan allemaal met elkaar in

verbinding. Voor een sterk lichaam van waaruit krachtige en explosieve acties kunnen

ontstaan moet er een optimale samenwerking zijn tussen deze spieren.


Voetbal wordt gekenmerkt door vele explosieve richtingveranderingen: starten en stoppen, wenden en keren, springen en landen, draaien en vele overige ‘chaotische’ bewegingen. Deze bewegingen moeten allemaal perfect worden gecoördineerd om iedere actie tot een geslaagd einde te brengen.


Door al deze explosieve bewegingen is de impact op het houdings- en bewegingsapparaat groot en om blessures te voorkomen zijn kracht- en stabiliteitstraining van groot belang!




Mail C.B. 15.06.2018


I admire the massive amount of skill it takes to be a quality soccer player.


Een voetballer moet snel zijn, beschikken over goed voetenwerk, uithoudingsvermogen, kracht en power.

Vaak worden deze eigenschappen ondergewaardeerd en is er teveel aandacht voor het talent.

Hoe moet je trainen? Een voetballer hoort thuis in de gym! Zeker om bovenstaande eigenschappen

te trainen. Als voetballer moet je werken aan het vergroten van de explosiviteit en snelheid om meer power

te ontwikkelen. KRACHT X SNELHEID is vermogen (power) en dit is een belangrijk element voor een voetballer.

Zo snel mogelijk kunnen reageren! Met zoveel mogelijk kracht. Het ontwikkelen van full body kracht

maar met name de posterior chain is van groot belang voor de ontwikkeling van POWER en SPEED.

Het ontwikkelen van extra spiermassa is vaak wenselijk maar overall is de doelstelling wel

om ATLETISCH te blijven. Geen bodybuilding-achtige ontwikkelingen zijn nodig. Meer snelheid en

power om beter bestand te zijn tegen jouw tegenstanders en tegen (chronische) blessures.

Start met een effectieve, dynamische warming up om de hartslag en lichaamstemperatuur te

verhogen. Het vasculaire systeem activeren om het lichaam voor te bereiden op de krachttraining.

Belangrijke elementen waar wij aandacht aan besteden zijn: Mobiliseren van de wervelkolom (foam roller)

Self myofascial release technieken (met name gericht op de kruisbanden, quadriceps, hamstrings, kuiten en bilspieren). Dynamische stretch & mobility oefeningen gericht op de heupspieren, hamstrings, spinal erectors, borstspieren en schouders. Knieën laten bewegen in full range of motion. Mobility werk voor voldoende lenigheid. Het activeren van de bilspieren, posterior chain, anterior chain en het centrale zenuwstelsel is een must. De rompspieren sterker maken want als deze niet sterk genoeg zijn dan kun je ook nooit voldoende kracht, snelheid en explosiviteit leveren. Het lichaam is te zwak voor (top)prestaties en de kans op een blessure is groot.

De squat, hinge, lunge, push, pull & carry zijn de zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten zijn in een krachttrainingsprogramma. Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote meerderheid van de behoeften van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen en vele manieren van (atletische) prestaties verbeteren. Naast de kracht moet er ook aandacht zijn voor het uithoudingsvermogen

van de spieren, de gewrichten en pezen aanspreken door plyometrische oefeningen voor KRACHT & POWER in

in de drie verschillende vormen van beweging: bi-lateral, uni-lateral & multi directional. Het trainen van de

energie systemen is nodig. Voetballers maken gebruik van alle drie de energie systemen maar de individuele

bijdrage verschilt per systeem. Het is aan te raden om de meest dominante systemen te trainen.




Soccer Athlete Development & Performance (Coach Glossop)


De ontwikkeling van een voetballer is jaar in, jaar uit een boeiend proces. Of het nu gaat

om de voorbereiding op het nieuwe seizoen, halverwege het seizoen (in season), de weg

naar de play-offs (nacompetitie voor promotie/degradatie) of de start van het off season

het is altijd belangrijk om te werken aan jouw lichaam. Van performance tot herstel en

alles daartussen.


Join the Eastside Soccer Academy


Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn door te doen waar wij het beste in zijn.

Power, strength en speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler

kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft en betere wendbaarheid en is

beter bestand tegen blessures.


Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet

iemand anders het wel.




Geef blessures geen kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op

de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand

tegen de invloeden van buitenaf.


Oefeningen die de stabiliteit, mobiliteit en flexibiliteit vergroten, verkleinen de kans op een blessure en je

wordt sterker en sneller. Bij de meeste explosieve sporten zijn met name de gewrichten (enkel, knie, heup)

de meest kwestbare plekken en bij de spieren zijn de hamstrings een groot probleem maar door sport-

specifieke krachttraining kun je het risico van een blessure aanzienlijk verkleinen.


Spierblessures (hamstrings) zijn gewoon niet nodig en kunnen voorkomen

worden maar daar moet je wel wat voor doen!


Als je niks en/of te weinig doet dan is er altijd die mooie garantie op een blessure en dat zal altijd slechts

een kwestie van tijd zijn. Geef klachten/blessures geen kans en start met sportspecifieke krachttraining.