EAT. LIFT. BE HAPPY. 100% RESULTAAT. #FITNESS

Afvallen, sterker worden, spiermassa opbouwen en/of atletisch vermogen ontwikkelen. #FITNESS #BESTGYMINTOWN

WAT IS EASTSIDE PERFORMANCE || OVER ONS


Est. 2009 


Eastside Performance is een revolutionaire high performance gym gericht op zowel hoge prestaties als totale optimalisatie van het lichaam d.m.v strength & conditioning training, herstel, voeding en de mindset. 

STERK & ATLETISCH


Toen ik Eastside Performance opende in het begin van 21e eeuw stonden er helemaal geen cardio machines in de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden en dat gaat ze niet lukken als ik ze op zo’n cross-country-ski-ding-apparaat zet.


Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!


Dus in plaats van loopbanden, fietsen, crosstrainers en andere high-tech machines heb ik mijn gym gevuld met halters, dumbbells, sleeën, banden, battle ropes, kettlebells, soft foam plyometrische boxen, farmers walk attributen, springtouwen, slam- en medicine ballen, de landmine en diverse andere materialen die wel effectief zijn!


STRUCTUUR


Naast een goede gym is de sleutel tot succes een goed opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur van de trainingen van te voren is bepaald. Na elke zes tot acht weken van trainen moet het trainingsschema op een progressieve manier worden aangepast. Daarbij moet je ook gebruik maken van een de-load week om te zorgen voor een goed herstel van spieren, pezen en gewrichten alvorens je aan het nieuwe trainingsschema gaat beginnen.


Het heeft geen tot weinig zin om de sportschool op willekeurige momenten te bezoeken. Het is ook weinig effectief om naar binnen te lopen en wat om je heen te kijken om op zoek te gaan naar de apparaten die niet bezet zijn om dan vervolgens toch altijd maar weer in de normale routine te vervallen ...


Dit zijn de standaard machines, veelal zittende oefeningen, wat cardio op een lage intensiteit en de krachttraining bestaat niet uit oefeningen met losse materialen maar uit machines. Daarbij gebruik je dezelfde gewichten week in, week uit en maand na maand doe je hetzelfde. De uitkomst is veelal bekend en teleurstellend. Op willekeurige basis trainen is voor mij geen optie en het kiezen van alleen de 'leuke' oefeningen is niet de weg die jij moet volgen!


PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA


Zoals gezegd werk ik met een van te voren vastgestelde structuur, bestaande uit effectieve oefeningen met bijbehorende methoden en een logische opbouw ter progressie. De sporters die ik train en begeleid hebben allemaal een eigen persoonlijk trainingsschema opgesteld naar zowel korte als lange termijn doelstellingen.


Bij een goede mindset zijn indrukwekkende resultaten mogelijk en kunnen eerder regel dan uitzondering zijn!


FUNCTIONELE TRAINING: OLD SCHOOL MET EEN MODERNE COATING


Als trainer bij Eastside Performance werk ik niet met high-tech machines, alles is 'old-school' met een moderne coating. Olympische halters en diverse specialty bars, dumbbells, kettlebells, medicine- en slam ballen, plates, weerstandsbanden en nog veel meer zijn de materialen waar enorm veel resultaat mee te behalen is. Ik train praktisch iedereen allround op atletische kracht, spierkracht, snelheid, reactievermogen en conditie.


Je zult versteld staan van hoe efficient je kunt trainen en hoeveel resultaat je boekt en daarbij zal de motivatie groeien en wordt het makkelijker vol te houden. En hoe aantrekkelijk die high-tech apparatuur in je sportschool ook glimt, veel fitter zul je er niet van worden. Ga ‘back to basics’ met natuurlijke bewegingspatronen met losse materialen als halters en dumbbells. Bereik een sterk, fit en blessurevrij lichaam door middel van functionele krachttraining.

SHOW & GO


Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten van flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!


Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt, maar is het mogelijk om dit resultaat te behalen?


Absoluut, maar veel mensen zijn vergeten wat natuurlijk bewegen is. Ze sporten, maar missen de natuurlijke manier van bewegen zoals kinderen dat doen. Het geheugen van het 'natuurlijk bewegen' moet weer worden aangewakkerd, want het vormt de basis van alles wat je doet.


STERK, SNEL EN ATLETISCH


Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder (chronische) klachten en blessures moet je kiezen voor oefeningen die zorgen voor power, kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is. Kracht is de basis voor een sterk lichaam zonder klachten. Maak voornamelijk gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bankdrukken en de pull up's.


Zoals gezegd is kracht de belangrijkste factor maar het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en gebouwd om snelheid en explosiviteit te leveren. Denk hierbij aan sprinten, springen en gooien.


Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief kan bewegen. Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!


IS HIGH-TECH ANY GOOD?


Stap een beetje fitnesscentrum binnen en je begeeft je in een grote oase van futuristische krachtapparatuur van Italiaans design en state of the art cardio machines uitgerust met een eigen audio- en video installatie. Wandelend langs al die mooie, glimmende machines is het erg verleidelijk om je hand even langs het staal te laten glijden of even met je vingers in de lederen zittingen te duwen. Het lijkt wel een set uit Star Wars ...


Waarom lukt het niet om ondanks die geweldige high-tech apparaten fit te blijven?


Maar toch maken deze moderne, mooi vormgegeven apparaten niet dat je efficiënter traint en/of meer resultaat boekt. Integendeel, veel mensen die zich aanmelden bij een sportschool haken weer af. Een rondje langs de apparaten waarbij je braaf drie sets van 10 herhalingen doet, blijkt op den duur te saai. En rennen op de loopband is een paar keer leuk, maar daarna heb je de televisie nodig om je door die twintig minuten heen te slepen. Dit is niet motiverend en de resultaten blijven uit. Wat kunnen we anders doen om trainen zowel motiverend als efficient te maken? Functioneel trainen is het antwoord: Kies voor de Strength & Conditioning bij Eastside Performance Nijmegen.

READY TO GET STARTED?


Heb jij interesse om bij Eastside Performance te starten en ben je benieuwd naar onze werkwijze?


Bel nu naar  024-3661489 of stuur hier een  mail naar info@eastsideperformance.nl en maak direct een afspraak voor een GRATIS introductie training bij Eastside Performance. Ervaar onze unieke gym en de professionele begeleiding van Eastside Performance en start direct met het behalen van jouw persoonlijke doelstellingen.


So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!


Met vriendelijke groet en hopelijk tot snel!


Patric Verhoeven 


Eigenaar Eastside Performance Nijmegen

3 MAANDEN TRAINEN MET €50 KORTING

START nu en profiteer van deze actie!


PROGRAMMA'S & DIENSTEN


Any 'coach' can write a hard training session, but it takes a true coach to make an athlete better! 

KRACHTTRAINING & HYPERTROFIE TRAINING 

Sterker worden, spiermassa opbouwen en een hoge vetverbranding (fatburn) ontwikkelen. Old school training met een moderne coating. 

HYBRID STRENGTH & CONDITIONING

Meer kracht, sterker worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, sneller worden en het vergroten van de flexibiliteit, mobiliteit & stabiliteit. Burn calories! Een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet ontwikkelen.

SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

Sterker worden, een grote toename van power (kracht x snelheid), het ontwikkelen van explosiviteit en snelheid, meer stabiliteit en mobiliteit, een verbetering van het kracht-uithoudingsvermogen, een betere coördinatie en balans, blessure preventie en een sneller herstel zijn het directe gevolg van de extra sportspecifieke krachttraining.

OVER VOEDING & HEALTHY LIFESTYLE

Één van de voorwaarden voor een gezond, fit en sterk lichaam is een goede voeding. Je kunt jezelf absoluut helemaal suf trainen, maar als je jouw dagelijkse voeding niet aanpast zal er géén tot weinig resultaat zijn. Onze visie over voeding is realistisch, simpel, gezond en lekker. Dit is nodig voor de lange termijn.