BLOG

DE 'BESTE' OEFENING VOOR MEER SNELHEID

STERK IN DE GYM = SNEL OP HET VELD


Als sneller worden jouw belangrijkste doelstelling is


"Wat is de beste oefening om sneller te worden?"


"Wat is jouw favoriete oefening voor meer snelheid?"


Dit zijn de meest gestelde vragen in mijn gym en mijn antwoord is: "het hangt er van af ..."


Ik heb over dit onderwerp meerdere artikelen geschreven. Is sneller worden jouw belangrijkste doelstelling dan moet je deze zeker lezen, maar als ik slechts één oefening zou mogen noemen dan kies ik voor de Heavy Sled Marches (Prowler Push).

SNELLER WORDEN & DE PROWLER

 

Sprinten is nodig en zorgt voor POWER.

 

Er is de enorme impact op de rompspieren, maar 10-30 meter sprinten met de PROWLER is nog effectiever. Op weg naar betere prestaties en meer snelheid is deze tool onverslaanbaar.

 

Een aantal nieuwe studies laten zien dat korte sprints met een maximale belasting van 80% van het eigen lichaamsgewicht zeer effectief is om sneller te worden. Zeker veel effectiever dan de reguliere sprints zonder weerstand. Waarom? Er is sprake van overload zonder het sprintpatroon (beweging) negatief te beïnvloeden. Ook belangrijk: er is de benodigde transfer naar de sportwereld. De kracht die je ontwikkeld door de prowler sprints vertalen zich direct naar meer snelheid op het veld!

 

SNELLER worden en een groot uithoudingsvermogen ontwikkelen? Kies voor PROWLER SPRINTS!

 

Lees onderstaande informatie. Ga aan de slag in de gym en versla de concurrentie op het veld!

 

Een maximale Prowler sprint met 100% intensiteit van 15 meter, daarna is er 40 seconden rust en dit doe je in totaal 10 keer. Deze methode is gericht op SNELLER worden en NIET op het creëren van vermoeidheid ... dit is namelijk wat vele 'trainers' wel doen ... Give it a try!

 

SUMMERY

 

Sneller worden en wendbaarheid ontwikkelen zijn de meest populaire doelstellingen voor voetballers ... maar het zijn ook de minst begrepen vormen van training. Het is vaak onbekend hoe je moet trainen om deze eigenschappen te verbeteren en/of er word compleet verkeerd getraind.

 

Vergeet in ieder geval de sprint sessies van 25-100 meter!

 

Om SNELLER te worden (en de wendbaarheid te verbeteren) heb je op de eerste plaats meer KRACHT nodig. Meer specifiek: het ontwikkelen van vermogen (POWER) om kracht te absorberen, dan te decelereren (excentrische kracht) om vervolgens deze kracht direct en zo snel mogelijk (isometrisch) om te zetten naar een andere richting.

 

Vergeet dus de saaie sprint sessies van 25-100 meter! Hier word je alleen maar moe van ... De quick-feet stapjes door de speedladder zijn ook slechts tijdverspilling. Dit is onzin m.b.t. sneller worden en meer wendbaarheid ontwikkelen ... ook het sprinten van pionnetje naar pionnetje kun je laten voor wat het is, dit kan iedereen, is zonde van jouw waardevolle tijd en behoort tot de categorie bezigheidstherapie!

 

START NU!

 

Sprint met weerstand! Sterker en explosiever worden. De posterior chain en de rompspieren zorgen voor snelheid. Gebruik géén machines en kies niet voor een low-budget sportschool. Zoek een professionele trainer en/of trainingsschema gericht op voetballers. Make your fast FASTER!

GET STRONG & GET FAST!


Het #1 sportspecifieke programma voor sporters op weg naar betere prestaties!


Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!

    

€ 29,95

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!