BLOG

GET SOCCER STRONG: STERK IN DE GYM, STERK OP HET VELD

STERK IN DE GYM, STERK OP HET VELD


Power is the amount of force you can produce in a short amount of time.


Krachttraining voor voetballers is geen no-go meer en voetballers horen thuis in de gym, zowel tijdens het seizoen (in season) als in de zomerperiode (off season) maar voorwaarde daarvoor is wel dat de krachttraining functioneel is en dat er sprake is van een meerwaarde.


Drie belangrijke factoren waar jij aandacht aan moet besteden zijn het verbeteren van de kwaliteit van bewegen, het vergroten van de power output en het verbeteren van jouw conditioning.


GET SOCCER STRONG: STERK IN DE GYM, STERK OP HET VELD


De 'ground force production' is zeer belangrijk maar het aanleren van de biomechanische (sprint)technieken zijn ook onmisbaar. Samen zijn dit de eerste stappen op weg naar meer power en een hogere (top)snelheid.


Deze eigenschappen zijn wel het directe gevolg van meer kracht en daarom moeten sporters sterker worden en aandacht besteden aan het ontwikkelen van een atletisch lichaam.


WERKWIJZE IN HET KORT


Wij hebben voor iedere speler persoonlijke aandacht en hanteren een 'joint-by-joint' benadering. Daarbij zijn sterke enkels en kuitspieren de fundering voor elke voetballer. De loaded triple extension in de strekketen (kinetic chain) is een samenwerking van de enkel- knie- en heupgewrichten. Door deze te trainen is het mogelijk om meer power te ontwikkelen en de lichaamshouding zal sterk verbeteren.


De posterior chain is het belangrijkste element voor sporters!


De posterior chain is het belangrijkste element voor sporters, deze zorgt voor de krachtoverdracht en voor het leveren van power. Het acceleratievermogen, de spongkracht en explosiviteit zullen aanzienlijk verbeteren door het trainen van de posterior chain.


Wat is de posterior chain? Deze keten (chain) bestaat uit een reeks spieren die allemaal verbonden zijn langs de achterkant van het lichaam, bestaande uit de kuitspieren, hamstrings, bilspieren en de rugspieren met daarbij ook de enkels, knieën, heup en wervelkolom.


Om sterk en gezond te blijven, moeten we kracht ontwikkelen in de totale (beschikbare) range of motion voor weefsels en gewrichten. Een sterk lichaam is een lichaam dat een goede relatieve range of motion heeft voor de spieren, zachte weefsels, en de gewrichten. Voor elke sporter is het goed functioneren van de gewrichten van groot belang, zeker met het oog op het voorkomen van blessures.


EEN STERKE LICHAAMSHOUDING


Een sterke lichaamshouding begint altijd bij de centrale as van het lichaam en niet bij de armen en/of benen!


Als je de drie elementen van de centrale as (schouder-, core- en heupstabiliteit) kunt beheersen, zowel tijdens het sporten als in dagelijkse bewegingen, neem je een grote stap in de richting van een sterk lichaam, betere prestaties, minder kans op een blessure en een gezonder leven.


Maar naast alle oefeningen gericht op kracht en explosiviteit is het zeer belangrijk om aandacht te besteden aan de (p)re-hab oefeningen om een disbalans in de spieren te voorkomen en/of te verhelpen. Het sterker maken van de (te) zwakke spieren is de bedoeling en blessures voorkomen is hiervan het belangrijkste aspect.


Tegenwoordig zitten we enorm veel, we bedienen onze smartphone en ook het uitvoeren van de sport is een hele eenzijdige manier van bewegen. Hierdoor ontstaat een disbalans die we kennen als het lower crossed syndrome en hier hebben vele voetballers last van.


Te zwakke buik- en bilspieren en te strakke rug- en heupspieren zorgen voor een slechte/verkeerde lichaamshouding waardoor de prestaties achteruit gaan en op de lange termijn ontstaan er veel blessures. Door het uitvoeren van de juiste pre-hab oefeningen kun je deze ellende voorkomen.


SUMMERY


Als je jezelf naar een hoger niveau wilt brengen is het dus ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van jouw snelheid, power en kracht. Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel.


Bereid je voor en train op het hoogste niveau om te veranderen van een goede speler in een briljante speler.


Krachttraining is essentieel om het hoogste niveau te behalen en om blessures te voorkomen.


Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.

JOIN THE EASTSIDE SOCCER ACADEMY


Sportspecifieke krachttraining voor voetballers is nodig. Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de POWER output. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures geen kans. DOMINATE your sport and get soccer STRONG!


Géén bodybuilding-achtige benadering maar een up-to-date sportspecifiek movement based programma specifiek voor voetballers. Om jezelf naar een hoger niveau te brengen én blessures te voorkomen is het ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van meer SNELHEID, POWER, EXPLOSIVITEIT en KRACHT. De fysieke krachttraining is hierbij een onmisbaar element.


Je kunt de BESTE SPELER ter wereld zijn maar als je (regelmatig) GEBLESSEERD bent dan kun je niks laten zien. Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. STERKER WORDEN en het vergoten van de POWER OUTPUT maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.


Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel!


Ben je benieuwd naar onze werkwijze? Bel nu naar  024-3661489 of stuur een  mail en maak direct een afspraak voor de GRATIS TRY OUT bij de Eastside Soccer Academy.


Bron: https://www.eastsidesocceracademy.nl/


So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started! Hope to see you soon!

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!