BLOG

TIP: DOE DE MINI BAND STRAIGHT LEG LATERAL WALK

STRONG GLUTES ARE MADE IN THE GYM

 

Voor een voetballer zijn de bilspieren van zeer groot belang bij atletische prestaties en ter blessurepreventie.

 

De bilspieren zijn de grootste en meest krachtige spieren in het menselijk lichaam. Ze zijn verantwoordelijk voor fundamentele bewegingspatronen zoals rennen, springen, gooien, slingeren en slaan. Als je sterker en sneller wilt worden, moeten de bilspieren (als onderdeel van de posterior chain) bovenaan jouw prioriteitenlijst staan.

 

Sterke en 'gezonde' heupen zijn noodzakelijk voor voetballers omdat ze helpen de functionaliteit van de rest van het onderlichaam te regelen. Sterke bilspieren helpen ook het risico op een blessure aanzienlijk te verminderen. Met name de vele knie- en hamstringklachten onstaan vaak door (te) zwakke bilspieren.

De mini band straigth leg lateral walk is een eenvoudige oefening en heeft tot doel de kracht en stabiliteit van je heupen en bilspieren te verbeteren. Deze oefening activeert de gehele posterior chain waaronder ook de belangrijke bilspieren. Dit gebeurd op een anatomisch gezien correcte en uiterst effectieve manier. Daarnaast train je het lichaam ook op zijwaarts bewegen en dit is tevens een zeer belangrijke eigenschap voor voetballers.

 

Bekijk de video en geef deze oefening absoluut een plaats in jouw fysieke training.

SUMMERY

 

Kies voor sportspecifieke krachttraining bij de Eastside Soccer Academy om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen! Zorg voor het verbeteren van jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures géén kans!

 

De Eastside Soccer Academy is gericht op spelers, coaches en trainers die serieus zijn in het verbeteren van hun algehele performance. Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn, door te doen waar wij het beste in zijn. Power, strength en speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft een betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures.

 

Als je jezelf naar een hoger niveau wilt brengen is het dus ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van jouw snelheid, power en kracht.  Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel. Bereid je voor en train op het hoogste niveau om te veranderen van een goede speler in een briljante speler. Krachttraining is essentieel om het hoogste niveau te behalen en om blessures te voorkomen.

 

Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.

 

Wil jij werken aan jouw persoonlijke doelstellingen en ben je benieuwd naar onze werkwijze?

 

Lees hier mijn artikel over het ontwikkelen van de perfecte atleet of stuur ons een  mail om direct te starten met jouw GRATIS try out bij de Eastside Soccer Academy. 

SOCCER HOME PACK: UPGRADE YOUR POWER


Kies voor een sportspecifiek trainingsschema op maat om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen! Besteed niet alleen aandacht aan jouw sport, maar train om beter te worden. Zorg voor het verbeteren van jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans.


Wil jij thuis trainen om jouw prestaties naar een hoger niveau tillen dan is dit programma voor jou de Way-to-go! Dit programma is specifiek ontwikkeld voor meer power, kracht en snelheid en zal worden geleverd inclusief trainingsmaterialen ... // Start nu met jouw programma

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!