BLOG

TIP: KIES VOOR EEN METABOLIC STRENGTH/SIZE COMPLEX

TRIPLE THREAT: STRENGTH, SIZE & FAT LOSS FACTOR

 

Sterker worden, spiermassa opbouwen en een hoge vetverbranding ontwikkelen ... deze methode is uiterst effectief.

 

Kies voor een metabolic strength/size complex. Deze methode is een combinatie van drie oefeningen die je allemaal achter elkaar uitvoert, met een kleine rustperiode tussen de oefeningen en de oefeningen zijn allemaal gericht op dezelfde spiergroep.

 

Oefening 1: Gericht op sterker worden (STRENGTH), kies hier voor een compound lift met 3-6 herhalingen.

 

Oefening 2: Een hypertrofie oefening (SIZE) voor dezelfde spiergroep met 8-12 herhalingen.

 

Oefening 3: Het element van conditioning (METABOLIC) bestaande uit een set van 30-60 seconden.

 

Hier zijn enkele voorbeelden:

 

LOWER BODY (KNEE/PUSH)

 

A1) Regular Squat - 6 herhalingen (30 sec rust)

A2) Bulgarian Split Squat - 12 herhalingen (30 sec rust)

A3) Prowler Sprint - 40 meter (2 minuten rust)

 

LOWER BODY (HIP/PULL)

 

A1) Regular Deadlift - 6 herhalingen (30 sec rust)

A2) Hip Thrust - 12 herhalingen (30 sec rust)

A3) Kettlebell Swing - 30 herhalingen (2 minuten rust)

 

UPPER BODY (PUSH/CHEST)

 

A1) Bench Press - 6 herhalingen (30 sec rust)

A2) Incline Dumbbell Press - 12 reps (30 sec rust)

A3) Battle Ropes - 45 sec (2 minuten rust)

 

UPPER BODY (PULL/BACK)

 

A1) Bentover Barbell Row - 6 herhalingen (30 sec rust)

A2) Cable Seated Row - 12 herhalingen (30 sec rust)

A3) Rowing Ergometer - 250 meter (2 minuten rust)

 

HYPERTROFIE CQ SPIERGROEI

 

3x10 is de standaard set/rep methode voor bijna alle krachtsporters, zeker als het gaat om de 'kleine' geïsoleerde oefeningen, maar het is tijd voor een andere benadering. Het eruit knallen van 30 reps (3x10) bij een bepaalde oefening is zeker effectief voor spiergroei (hypertrofie), maar het slechte nieuws is dat de 3x10 methode absoluut niet de beste optie voor spiergroei is ... zeker niet als dit de enige methode is die jij gebruikt ... en het is zeker niet de beste methode om sterker te worden en kracht te ontwikkelen.

 

Heb jij genoeg van de standaard 3x10 methode en ben je op zoek naar een nieuw alternatief en het beste van drie werelden: STRENGTH, HYPERTROFIE en ENDURANCE? Probeer deze triple threat methode!

 

GIVE IT A TRY

 

Het altijd maar programeren van 3 sets van 10 herhalingen is het perfecte voorbeeld van een 'luie amateur' coach. Neem géén genoegen meer met een standaard workout volgens de Bro principes van 3x10 waarmee het resultaat ten einde is en er ook niet meer gaat komen. Een resultaat van wereldklasse vereist een programma van hoog niveau. Note: géén ingewikkelde formules zijn nodig, maar alle oefeningen in sets van 3x10 is niet heel erg effectief, tenzij je een absolute beginner bent ...

 

TAKE A CHALLENGE

 

Zorg voor een uitdaging: zonder uitdagingen wordt het menselijk lichaam zwak. We gedijen bij het verleggen van onze grenzen, het bereiken van doelen en het verbreken van persoonlijke records. Dan presteren we beter, zien we er beter uit en hebben we het gevoel dat we echt leven.

 

Laten we wel wezen, of je gaat vooruit of achteruit!

 

Er is niet zoiets als een onderhoudsfase, want matiging van training kan gemakkelijk omslaan in stagnatie ... en stilstand is achteruitgang. Dus als we onszelf willen verbeteren, moeten we zoeken naar nieuwe uitdagingen, we moeten strijden en overwinnen!

 

Een optimaal resultaat in alle rep ranges: POWER, HYPERTROFIE & ENDURANCE.

 

De pay off is naast een mooier, strakker en fitter fysiek, een lichaam dat beter functioneert in andere sporten en het dagelijks leven.

BECOME STRONG & AWESOME


Traditioneel gezien zijn de meeste trainingsschema's anno 2019 helaas nog steeds gebaseerd op de ervaringen van de ouderwetse bodybuilders. Dit heeft geleid tot veel niet wetenschappelijk onderbouwde programma's: de Bro split. Het is niet persé altijd compleet verkeerd en slecht, maar het is zeker niet de meest efficiënte en effectieve manier van trainen ... en niemand heeft als doelstelling het verspillen van tijd en geld in de gym.


Vanuit mijn jarenlange ervaring als Strength & Conditioning trainer/coach heb ik een uniek programma ontwikkeld: Become Strong & Awesome. Één van mijn beste programma's en reeds vele honderden sporters hebben met succes dit programma gevolgd.


Het is géén old school bodybuilding split, maar een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. Sterker worden, spiermassa opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer power verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele-slaapverwekkende-cardio-activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door Strength & Conditioning trainingen met een hoge intensiteit.


Look good. Be strong. Be fast. Be flexible. Go!


Start nu met Become Strong & Awesome: zoals gezegd, géén typisch fluffy poodle bro split maar een uitgebalanceerd programma bestaande uit de nieuwste en meest effectieve strategieën vanuit de wetenschap gecombineerd met de ervaringen van de beste trainers uit de fitnesswereld. Het is een compleet fitness programma met trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en daarbij is er ook de nodige aandacht voor de voeding. Start now and become strong and awesome!

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!