BLOG

BOUWEN AAN EEN SUCCESVOL VOETBALSEIZOEN

EVERY DAY IS GAME DAY! - MARC VERSTEGEN


4 strategieën voor het bouwen aan een succesvol voetbalseizoen


Mark Verstegen, auteur van het boek “Every Day is Game Day,” zegt dat topvoetballers deze zelfde game-day benadering gebruiken voor hun dagelijkse voorbereiding. “Het begint allemaal met een wedstrijdplan van een hoge kwaliteit” zegt Verstegen. “Als je naar de kampioenen kijkt en hun manier van spelen, zie je dat de spelers hun profiel kennen.


Stel jezelf in op het spelen met een wedstrijdplan met de X’en en O’en. Als je ervoor zorgt dat je energie hebt voor een wedstrijd, dat je goed zorgt voor je bewegingen tijdens een wedstrijd en dat je goed herstelt na iedere wedstrijd, zul je een basis vormen om iedere dag te winnen.” Goede teams worden gedurende het seizoen of lang toernooi iedere wedstrijd beter, omdat ze efficiënt en effectief zijn met de stappen die ze nemen met de technische en tactische kant van de sport, evenals met deze vier gebieden:


1. BEGIN MET EEN PLAN VAN EEN HOGE KWALITEIT


Bij de Eastside Soccer Academy geloven we ook dat iedere dag een wedstrijddag is. Het doel zou moeten zijn dat je alles wint dat je beheerst. Je kunt het weer en de sfeer in het stadion niet beïnvloeden, maar wel ongeveer al het andere, waaronder je mindset, voeding en de manier waarop je traint. Als je deze gebieden niet met een mindset van een wedstrijddag aangaat, lever je flink in op je concurrentie.


2. GET SOCCER STRONG


Het is één ding om de bal keer op keer te veroveren, maar heb je het uithoudingsvermogen om er iets mee te doen? Je training zou een gebalanceerde aanpak van explosiviteits-, kracht- en snelheidswerk zonder bal moeten bevatten. Het (persoonlijke) voetbalspecifieke programma (Get soccer strong) vanuit de Eastside Soccer Academy is een effectieve en efficiënte manier voor voetballers om te werken aan persoonlijke doelstellingen in de gym. Op weg naar een sterk lichaam met een minimale kans op vervelende blessures. 'Get Strong and get FAST!' is het nieuwste programma op het gebied van extra fysieke training.


3. BRANDSTOF OM TE PRESTEREN


De brandstof die je voor, tijdens en na een wedstrijd in je lichaam stopt, bepaalt een groot deel van je succes. Én toch hechten veel spelers hier (te) weinig waarde aan en drinken ze misschien snel iets tijdens de wedstrijd. Neem tijdens je dagelijkse routine altijd een fles water mee en plan wanneer je voor de training en tussen de wedstrijden op een toernooi zult eten. Tip: thee met honing is een uitstekende 'sportdrank' voor extra power!


Voeding krijgt vaak weinig aandacht en de impact wordt onderschat, maar de juiste voeding op het juiste moment draagt bij aan nagestreefde adaptaties, een goed herstel van inspanning en het leveren van prestaties. Zodoende nemen wij de voeding uiterst serieus en zorgen wij voor voorlichting en begeleiding van sporters op het gebied van voeding. Met betrekking tot de dagelijkse voeding en om in een goede shape te komen zegt de conventionele wijsheid dat je in een soort van hoogleraar der voedingswetenschappen moet veranderen: de gehele dag calorieën tellen, verpakkingen lezen en alles afwegen op een portable digitale weegschaal om vervolgens alle verzamelde data in te kunnen voeren in de Fat secret app op jouw smartphone. Het zou kunnen werken, maar we weten allemaal wel beter ...


Het veranderen van gewoonten op het gebied van voeding en het maken van andere keuzes in jouw leefstijl is absoluut niet makkelijk, maar is het echt zo moeilijk als men zegt? Ik denk van niet. Het is alleen de hoogste tijd voor een andere benadering en bij de Eastside Soccer Academy werken wij middels Project [FOOD] om tot de voor jou perfecte voeding te komen.


4. HET VERZORGEN VAN JE LICHAAM


In de 90e minuut van een wedstrijd is je lichaam niet meer 100%, behalve als je net het veld in bent gekomen. Om je lichaam weer op volle kracht te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je herstelstrategieën implementeert, zoals het hebben van genoeg slaap, wat met name voor jongeren zeer belangrijk is. Het verzorgen van je spieren zal je lichaam helpen om te genezen van de ontberingen van een lange wedstrijd. Veel teams en spelers waar wij mee werken brengen overal een foam roller met zich mee.


SUMMERY


De ontwikkeling van een voetballer is jaar in, jaar uit een boeiend proces. Of het nu gaat om de voorbereiding op het nieuwe seizoen (lees: Pre Season), halverwege het seizoen (lees: In Season), de weg naar de play-offs (nacompetitie voor promotie cq. degradatie) of de start van het Off Season het is ALTIJD belangrijk om te werken aan jouw lichaam. Van performance tot herstel en alles daartussen.

JOIN THE EASTSIDE SOCCER ACADEMY


Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn door te doen waar wij het beste in zijn. POWER, STRENGTH en SPEED zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft en betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures. Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel.


Krachttraining is essentieel om het hoogste niveau te behalen en om blessures te voorkomen. Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.


Ben je benieuwd naar onze werkwijze?


Lees hier mijn artikel over het ontwikkelen van de perfecte atleet of stuur ons een mail om direct te starten met jouw 3-day trial period bij de Eastside Soccer Academy.

GET STRONG & GET FAST!


Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO! ... // Meer informatie

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!