BLOG

DE START VAN HET SEIZOEN #VOETBAL

VAN OFF SEASON NAAR IN SEASON


Blijf werken aan de ontwikkeling van meer snelheid, power, explosiviteit en kracht ... ook tijdens het seizoen!


Dit blijft mij altijd verbazen ...


Tijdens de zomerstop (off season) zie je veel sporters in de gym. Sterker worden, sneller worden, meer power en explosiviteit ontwikkelen zijn de belangrijkste doelstellingen. Maar, zodra het seizoen (voorbereiding) begint zie je nog maar weinig van deze sporters in de gym. Het behaalde resultaat verdwijnt zo ook de prullenbak in.


Why they stop training!?


Zoals gezegd, het behaalde resultaat verdwijnt en langzaamaan worden spelers fysiek weer zwakker, langzamer en het risico op een blessure wordt wekelijks groter. Maanden later als het seizoen afgelopen is ben je weer terug bij af en kun je weer opnieuw beginnen ...


Ik zie helaas vele sporters die in deze cyclus terecht komen. Na de zomerstop (off seizoen) stoppen ze met de extra fysieke training en is in principe al het harde werken voor niks geweest.


Extra fysieke training is nodig. Altijd en niet willekeurig.


Als je kijkt naar de grote der aarde, Ronaldo, Messi, Ibrahimovic, Mbappé, Sergio Ramos, dan is de extra fysieke training tijdens het seizoen juist de reden dat zij fysiek ijzersterk zijn. Én gedurende het seizoen steeds beter worden zonder geblesseerd te raken!


Deze spelers trainen dan ook het hele jaar, alleen direct ná het seizoen is er tijd voor 1-2 weken vakantie om te kunnen herstellen ... zowel lichamelijk als geestelijk.

STERK, FIT, SNEL en EXPLOSIEF tijdens het gehele seizoen!


Sportspecifieke krachttraining tijdens het seizoen is nodig en er is enorm veel winst te behalen. STERK, FIT, SNEL en EXPLOSIEF tijdens het gehele seizoen met daarbij het voorkomen van (chronische) blessures zijn de belangrijkste voordelen.


Bij de Eastside Soccer Academy willen we ook het idee wegnemen dat sporters tijdens het wedstrijdseizoen niet aan krachttraining zouden moeten doen. Krachttrainers en (club)coaches die fysieke training in de gym tijdens het seizoen achterwege laten en/of drastisch verminderen doen hun sporters een enorm slechte dienst.


Start direct met het In Season programma van de Eastside Soccer Academy.


Wil jij tijdens het seizoen investeren in jezelf, kies dan voor extra fysieke krachttraining bij de Eastside Soccer Academy. Wij hebben voor deze periode een specifiek programma ontwikkeld met een systematische opbouw en progressie.  


Is het jouw doelstelling om sneller, sterker en explosiever te worden dan kan de krachttraining hierin een zeer groot verschil maken en het in season is uitermate geschikt om te werken aan deze doelstellingen.


GET SOCCER STRONG en geef blessures GÉÉN kans.

FROM #OFFSEASON TO #INSEASON


COMPLEET gedetailleerd programma (8 tot 16 weken) SPECIFIEK ontwikkeld voor het eerste deel van het seizoen. Inclusief Quick-Fix MEAL MATH programma voor de perfecte VOEDING.


Dit programma heb ik specifiek ontwikkeld voor de eerste periode van het nieuwe seizoen. De nadruk ligt uiteraard op de ontwikkeling van KRACHT, POWER en EXPLOSIVITEIT maar met aandacht voor het HERSTEL. De PEZEN en GEWRICHTEN verdienen ook de nodige aandacht zodat deze ‘gezond’ blijven en optimaal kunnen functioneren tijdens het seizoen. Dit is allemaal in het kader van de BLESSUREPREVENTIE, want naast spierblessures ontstaan veel klachten cq blessures bij de pezen en gewrichten. Preventie door middel van EXTRA FYSIEKE TRAINING is daarom van groot belang om te zorgen voor een sterk lichaam met een grote weerbaarheid.


Breng jezelf naar een hoger niveau


Om jezelf naar een hoger niveau te brengen én blessures te voorkomen is het ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van meer SNELHEID, POWER, EXPLOSIVITEIT en KRACHT. De fysieke krachttraining is hierbij een onmisbaar element. Géén bodybuilding-achtige ontwikkelingen zijn nodig, maar een up-to-date movement based programma voor voetballers. Meer SNELHEID en POWER om beter bestand te zijn tegen jouw tegenstanders en tegen (chronische) blessures.


Geef blessures géén kans!


Je kunt de BESTE SPELER ter wereld zijn maar als je (regelmatig) GEBLESSEERD bent dan kun je niks laten zien. Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. STERKER WORDEN en het vergoten van de POWER OUTPUT maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.

Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel. Het trainen op deze manier zal je een groot voordeel geven, met name laat in het seizoen, ten opzichte van tegenstanders die al het werk in de gym 'slechts' voor het off season bewaart. En dat is nou juist het doel van al dat werk met die gewichten. Blijf werken. Altijd. Hard work pays off! Start nu ... // Meer informatie

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!