BLOG

KRACHTTRAINING: HOW DO THEY DO IT? #VOETBAL

HARD WORK PAYS OFF!


Een voetballer 'moet' snel zijn, beschikken over goed voetenwerk, een groot uithoudingsvermogen, KRACHT en POWER ... maar vaak worden deze eigenschappen ondergewaardeerd en is er teveel aandacht voor het talent.


Talent is uiteraard onmisbaar, maar het is wel ontzettend belangrijk om dit talent door te ontwikkelen!


Talent zorgt niet voor meer power, kracht en explosiviteit. Talent zorgt ook niet voor een hogere snelheid en een enorme verbetering in de wendbaarheid. Van talent krijg je ook geen hogere startsnelheid en ook kwaliteiten als acceleren en deceleren (start-stop acties) zijn niet gratis. Een aangeboren talent kan ook géén (chronische) blessures voorkomen, laat staan genezen!


Hard work beats talent ... when talent doesn't work hard!


Een voetballer hoort thuis in de gym! Zeker om bovenstaande eigenschappen te trainen. Als voetballer moet je werken aan het vergroten van de explosiviteit en snelheid om meer power te ontwikkelen. KRACHT X SNELHEID is vermogen (power) en dit is een belangrijk element voor een voetballer.


Hoe moet je trainen?


Zo snel mogelijk kunnen reageren! Met zoveel mogelijk kracht. Het ontwikkelen van full body kracht maar met name de posterior chain is van groot belang voor de ontwikkeling van POWER en SPEED.


Het ontwikkelen van extra spiermassa is vaak wenselijk maar overall is de doelstelling wel om ATLETISCH te blijven. Géén bodybuilding-achtige ontwikkelingen zijn nodig. Meer snelheid en power om beter bestand te zijn tegen jouw tegenstanders en tegen (chronische) blessures.

3-2-1 START


Start met een effectieve, dynamische warming up om de hartslag en lichaamstemperatuur te verhogen. Het vasculaire systeem activeren om het lichaam voor te bereiden op de krachttraining. Belangrijke elementen waar wij aandacht aan besteden zijn: Mobiliseren van de wervelkolom (foam roller), Self myofascial release technieken (met name gericht op de kruisbanden, quadriceps, hamstrings, kuiten en bilspieren).


Dynamische stretch & mobility oefeningen gericht op de heupspieren, hamstrings, spinal erectors, borstspieren en schouders. Knieën laten bewegen in full range of motion. Mobility werk voor voldoende lenigheid. Het activeren van de bilspieren, posterior chain, anterior chain en het centrale zenuwstelsel is een must.


De rompspieren sterker maken want als deze niet sterk genoeg zijn dan kun je ook nooit voldoende kracht, snelheid en explosiviteit leveren. Het lichaam is te zwak voor (top)prestaties en de kans op een blessure is groot.

Verspil géén waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die géén transfer naar het voetbal hebben!

 

Train zo veel mogelijk zonder ondersteuning, train vooral met losse materialen, train iedere workout explosief, richt je op samengestelde bewegingen, besteed altijd aandacht aan de mobiliteit en flexibiliteit en maak gebruik van conditioning.

 

De squat, hinge, lunge, push, pull & carry zijn de zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten zijn in een krachttrainingsprogramma. Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote meerderheid van de behoeften van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen en vele manieren van (atletische) prestaties verbeteren.

 

Naast de kracht moet er ook aandacht zijn voor het uithoudingsvermogen van de spieren, de gewrichten en pezen aanspreken door plyometrische oefeningen voor KRACHT & POWER in de drie verschillende vormen van beweging: bi-lateral, uni-lateral & multi directional.

 

Het trainen van de energie systemen is nodig. Voetballers maken gebruik van alle drie de energie systemen maar de individuele bijdrage verschilt per systeem. Het is aan te raden om de meest dominante systemen te trainen.

Vele 'trainers' kunnen jou moe maken ... het is zelfs het het makkelijkste wat je kan doen, maar er is een echte professional nodig om jou beter te maken!


Sportspecifieke krachttraining voor voetballers is nodig. Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de POWER output. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures geen kans. DOMINATE your sport and get soccer STRONG!


Géén bodybuilding-achtige benadering maar een up-to-date sportspecifiek movement based programma specifiek voor voetballers. Om jezelf naar een hoger niveau te brengen én blessures te voorkomen is het ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van meer SNELHEID, POWER, EXPLOSIVITEIT en KRACHT. De fysieke krachttraining is hierbij een onmisbaar element.


Je kunt de BESTE SPELER ter wereld zijn maar als je (regelmatig) GEBLESSEERD bent dan kun je niks laten zien. Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. STERKER WORDEN en het vergoten van de POWER OUTPUT maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.


Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel!

JOIN THE EASTSIDE SOCCER ACADEMY


Talent ain't enough!


Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van innovatieve prestatie verbeteringsstrategieën voor voetballers van alle niveaus. In deze continu veranderende wereld wordt de fysieke vraag die op het lichaam geplaatst wordt constant gemanipuleerd en verhoogd. Het is onze missie om niet alleen individuen te ondersteunen in het voldoen aan deze vraag, maar we streven ook om voetballers te helpen om nieuwe prestatienormen in hun sport te bereiken.


GET SOCCER STRONG


Ben je op zoek naar meer POWER, KRACHT en SNELHEID dan is de extra fysieke training bij de Eastside Soccer Academy jouw beste optie!


GRATIS TRY OUT


Geef jezelf  hier direct op voor de GRATIS TRY OUT en maak kennis met de sportspecifieke training bij de Eastside Soccer Academy #GetSoccerStrong #Power


Better. Stronger. Faster. It's a choice!

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!