BLOG

TIP: SNELLER WORDEN.

MAKE YOUR FAST FASTER!


Power is een wapen, vaak van doorslaggevend belang bij beslissende acties in de wedstrijd!


Elke beweging waarbij spelers explosief van hun plaats komen, komt voort uit het omzetten van KRACHT x SNELHEID naar EXPLOSIVITEIT = POWER. Dit heet ook wel de transfer. Er moet sprake zijn van een meerwaarde. Je moet trainen met een concreet doel voor ogen. In het geval van krachttraining voor voetballers wil je dat spieren zodanig worden getraind dat het de voetbalprestaties ten goede komt.


De meest relevante ‘tip’ om sneller te worden is: Sterker worden! En dit is cruciaal voor SNELHEID!


Sneller worden? Kies voor sportspecifieke krachttraining. Meer power? Extra fysieke training. Hoger springen? Zoek een specialist op het gebied van sportspecifieke training. Wendbaarheid verbeteren? Stop met de salsa-achtige bewegingen door hekjes en pionnetjes en kies voor een aantal trainingen in de gym. Blessureleed voorkomen? Krachttraining. See my point ...

PRAKTIJK


Sneller worden is de onbetwiste #1 doelstelling van vele sporters.


Sprinten is nodig en zorgt voor POWER. Er is de enorme impact op de rompspieren, maar 10-30 meter sprinten met de PROWLER is nog effectiever. Op weg naar betere prestaties en meer snelheid is deze tool onverslaanbaar.


Een aantal nieuwe studies laten zien dat korte sprints met een maximale belasting van 80% van het eigen lichaamsgewicht zeer effectief is om sneller te worden. Zeker veel effectiever dan de reguliere sprints zonder weerstand. Waarom? Er is sprake van overload zonder het sprintpatroon (beweging) negatief te beïnvloeden. Ook belangrijk: er is de benodigde transfer naar de sportwereld. De kracht die je ontwikkeld door de prowler sprints vertalen zich direct naar meer snelheid op het veld!


SNELLER worden en een groot uithoudingsvermogen ontwikkelen? Kies voor PROWLER SPRINTS!


Lees onderstaande informatie. Ga aan de slag in de gym en versla de concurrentie op het veld!


Een maximale Prowler sprint met 100% intensiteit van 15 meter, daarna is er 40 seconden rust en dit doe je in totaal 10 keer. Deze methode is gericht op SNELLER worden en NIET op het creëren van vermoeidheid ... dit is namelijk wat vele 'trainers' wel doen ... Give it a try!


SUMMERY


Sneller worden en wendbaarheid ontwikkelen zijn de meest populaire doelstellingen voor voetballers ... maar het zijn ook de minst begrepen vormen van training. Het is vaak onbekend hoe je moet trainen om deze eigenschappen te verbeteren en/of er word compleet verkeerd getraind.


Om SNELLER te worden (en de wendbaarheid te verbeteren) heb je op de eerste plaats meer KRACHT nodig. Meer specifiek: het ontwikkelen van vermogen (POWER) om kracht te absorberen, dan te decelereren (excentrische kracht) om vervolgens deze kracht direct en zo snel mogelijk (isometrisch) om te zetten naar een andere richting.


Vergeet in ieder geval de sprint sessies van 25-50 meter lange sprints! Hier word je alleen maar moe van ... Quick-feet stapjes door de speedladder zijn ook slechts tijdverspilling ... dit is onzin m.b.t. sneller worden en wendbaarheid ontwikkelen ... ook het sprinten van pionnetje naar pionnetje kun je laten voor wat het is, dit kan iedereen, is zonde van jouw waardevolle tijd en behoort tot de categorie bezigheidstherapie!

GET STRONG & GET FAST!

 

Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO! ... // Meer informatie

JOIN THE EASTSIDE SOCCER ACADEMY


Sportspecifieke krachttraining voor voetballers is nodig. Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de POWER output. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures geen kans. DOMINATE your sport and get soccer STRONG!


Géén bodybuilding-achtige benadering maar een up-to-date sportspecifiek movement based programma specifiek voor voetballers. 


Om jezelf naar een hoger niveau te brengen én blessures te voorkomen is het ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van meer SNELHEID, POWER, EXPLOSIVITEIT en KRACHT. De fysieke krachttraining is hierbij een onmisbaar element.


Je kunt de BESTE SPELER ter wereld zijn maar als je (regelmatig) GEBLESSEERD bent dan kun je niks laten zien. Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. STERKER WORDEN en het vergoten van de POWER OUTPUT maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.


Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel!


Ben je benieuwd naar onze werkwijze? Bel nu naar  024-3661489 of stuur een  mail en maak direct een afspraak voor de GRATIS TRY OUT bij de Eastside Soccer Academy.


Bron: https://www.eastsidesocceracademy.nl/


So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started! Hope to see you soon!

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!