BLOG

KORT MAAR KRACHTIG OVER AFVALLEN

FATBURN

 

Focus op krachttraining in combinatie met conditioning. Vergeet de Quick-Fix maar de meest waardevolle informatie m.b.t. de voeding is te eenvoudig om sexy te zijn!

 

Afvallen en een hoge fatburn ontwikkelen is een zeer populaire doelstelling. Om dat te behalen kiezen de meeste sporters vaak voor de combinatie van CARDIO en de QUICK-FIX ... Men gelooft nog steeds in een streng dieet en de 'heilige' werking van de reguliere cardio machines om lichaamsvet te verbranden ... maar dat is NIET terecht en deze gedachte moet je dus zo snel mogelijk laten verdwijnen!

STAP 1

 

Laat je niet in de luren leggen door al die metertjes op de NASA-high-tech-uitziende-machines. Ze proberen je wijs te maken dat de kilo's vet als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je staat te zweten op de cross trainer, maar in werkelijkheid zorgt al die 'beweging' ervoor dat je lichaam steeds zuiniger met vet en glucose leert omgaan en dat is juist niet wat je wil. Als je wilt afvallen dan is krachttraining de sleutel naar succes voor wat betreft de training. Cardio is voornamelijk gericht op het uithoudingsvermogen.

STAP 2


Focus op krachttraining, maar het element van conditioning is ook nodig: de reguliere cardio is niet nodig. Kies met name voor compound oefeningen en geef losse materialen de voorkeur. Bezoek de gym gemiddeld 2-3 keer per week en zorg daarbij voor gezonde en verantwoorde voeding. Vermijd industrieel geproduceerde voeding en gebruik de 80/20 regel want een cheesecake en/of brownie hoeft niet te verdwijnen. Om af te vallen kies je voor een negatieve energiebalans en maak van groenten je beste vriend. Kies voor vers fruit, drink water (koffie & thee zijn ook prima opties), zorg voor voldoende (dierlijke) eiwitten, koolhydraten uit granen, rijst of zetmeel zijn nodig en minimaliseer het gebruik van alcohol. Het maakt niet uit wat de vele 'wetenschappelijke' experts beweren, deze informatie zal altijd legitiem zijn.


Een simpele en realistische benadering. Veel te vaak verliezen mensen zichzelf helemaal in de itty-bitty-kleine details dat ze de factoren die daadwerkelijk zorgen voor resultaat helemaal vergeten en uit het oog verliezen. Kies niet voor de bekende groene-smoothie-crash-dieten (Quick-fix). Deze zijn allemaal gericht op de korte termijn en het is zeker niet de oplossing.


Investeer tijd in een gedragsverandering gericht op de lange termijn.


Zorg voor een actieve levensstijl! Loop, wandel, fiets en beweeg, want die 60 minuten in de gym zijn niet veel waard als de overige 23 uur ‘waardeloos’ zijn. Uiteraard is doorzettingsvermogen nodig. Iedereen kan één dag gezond leven inclusief een mooie intensieve training, maar je moet dit herhalen. Week na week, maand na maand, jaar na jaar! Dat is de weg naar succes en the end of YO-YO dieting! Consistentie wint altijd.


Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf.


Keep it SIMPLE, because this works!

CONCLUSIE

 

Twee tot drie keer per week naar de gym, het hele jaar door met een gezonde voeding gebaseerd op ‘echt’ eten. Vlees, vis, eieren, zuivel, groenten, fruit, granen, rijst en aardappelen. Uiteraard is er plaats voor de KFC, Kettle Chips of een glas whiskey, maar structureel (80%) moet de voeding wekelijks in orde zijn.

 

Investeer in een expert op het gebied van fitness en kies niet voor de dichtst bijzijnde low-budget sportschool. Een trainer die jou kan helpen met het perfecte trainingsschema is goud waard. Net als jouw gezondheid.

 

Make yourself FIT. The best project you'll ever work on is you!

 

Het ontwikkelen van een solide basis van kracht is uiterst belangrijk maar train daarnaast ook op snelheid, behendigheid en coördinatie door middel van springen, sprinten en gooien. Als je atletisch gespierd wilt zijn, dan is een te grote nadruk op ontwikkeling van kracht een remmende factor. Zonder goede beweeglijkheid maakt het niet uit hoe sterk je bent, inefficiënte bewegingen zullen je prestaties beperken. Verlaat jouw 'comfort zone' en word comfortabel met oncomfortabele oefeningen.

 

Isolatie oefeningen kunnen zeer waardevol zijn, mits je deze op de juiste manier gebruikt. Doe deze oefeningen in blokken van 15 minuten met weinig tot geen rust en combineer deze met enkele oefeningen voor de rompspieren. Het is niet nodig om altijd na elke set rust te nemen. Maak strategisch gebruik van het element rust om trainingen zwaarder en effectiever te maken. En let op: Teveel trainingen per week zijn juist vaak de oorzaak van stagnatie op weg naar jouw doelstellingen.

 

Kies voor actief herstel tijdens de trainingen. Zorg voor een optimale focus, doe het met trots, passie, plezier en volharding.

 

De mindset is het belangrijkste aspect op weg naar resultaat! Je kunt immers toegang hebben tot een geweldige gym met de beste coach ter wereld die de meest effectieve programma's voor jouw ontwikkeld maar bij een gebrek aan structuur, consistentie en geduld bereik je géén tot heel weinig aansprekende resultaten!

Project [FOOD] is een uniek programma op het gebied van voeding en lifestyle en brengt orde in de chaos. Het is geen dieet, het gaat niet over snelle oplossingen cq. quick-fix of het uitsluiten van bepaalde voedingsgroepen. Daarbij is er geen kant-en-klaar voedingsschema, omdat dit ook niet zal zorgen voor het gewenste resultaat.

 

Het zelf bepalen van jouw dagelijkse voeding is het sterkste punt van dit programma. Stap voor stap werken aan een gedragsverandering op het gebied van voeding en lifestyle en dit allemaal vanuit een zeer eenvoudige en realistische benadering die je vervolgens kan aanhouden.

 

Het is tijd voor verandering: Nieuwe inzichten vanuit een ver verleden met een moderne coating. Geen calorieën tellen en geen macronutrienten-micro management; een simpele en realistische benadering.

 

Geef jouw gedrag een reset en maak nu een krachtig begin op weg naar een verantwoorde voeding en gezonde lifestyle. Werken vanuit een vaste structuur met een trainingsschema op maat & opgesteld naar jouw individuele doelstellingen. Start nu met een Project [FOOD] op weg naar succes en the end of YO-YO dieting!

MAKE YOURSELF FIT. READY TO GET STARTED?

 

Ben jij op zoek naar een unieke gym met professionele begeleiding van hoog niveau dan ben je bij Eastside Performance te Nijmegen aan het juiste adres. Eastside Performance is een high quality sportschool met professionele begeleiding van hoog niveau door ervaren trainers uit de sportwereld. Wij gaan veel verder dan de reguliere, commerciële sportscholen en onze persoonlijke benadering is hierin het belangrijkste element.

 

De trainingen zijn niet voor iedereen hetzelfde: ieder aspect van de training is van persoon tot persoon weer anders en daarom is onze individuele aanpak van grote waarde. Op weg naar succes werken wij vanuit een slimme strategie en intelligent trainingssysteem bestaande uit trainingsschema’s opgesteld naar persoonlijke doelstellingen, rekening houdende met het huidige niveau en de belastbaarheid om zo (chronische) klachten en blessures te voorkomen.

 

Start nu vanuit het EPTS systeem met jouw (persoonlijke) programma. Als het bereiken van succes en persoonlijke doelstellingen jouw belangrijkste motivatie is. Op weg naar resultaat en een sterk lichaam zonder klachten en blessures. Investeer in jezelf en Make yourself FIT!

 

So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

 

Bel nu naar  024-3661489 of stuur een  mail naar info@eastsideperformance.nl en maak direct een afspraak voor een GRATIS introductie training bij Eastside Performance of vraag naar aanvullende informatie.

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!