BLOG

VOEDING: HOW DO THEY DO IT?

Het is een enorm cliché maar veel mensen zijn helemaal de draad kwijt met betrekking tot de voeding. Daardoor is er tegenwoordig veel behoefte aan realistische richtlijnen om een goed en verantwoord voedingspatroon te ontwikkelen want men probeert vaak de oplossing te zoeken in de ‘wonderdiëten’ maar daar worden we niet beter van, dus bespaar jezelf de moeite. How to start? Kies voor de ‘klassieke’ indeling ...

THE END OF YO-YO DIETING!


Vol goede moed sta jij je broccoli en kip te wokken, haal je de keuken ondersteboven op zoek naar de verdwenen deksels van jouw Tupperware bakjes, hijs jij jezelf naar de gym, sla jij de borrelhapjes op sociale gelegenheden af en nip je aan een spa rood in plaats van die lekkere, verleidelijke alcoholische versnapering. Je hebt jouw doelen helder voor ogen en dit keer weet je het zeker, je gaat er helemaal voor ...


Maar we weten allemaal hoe dit scenario afloopt! Dus houd jezelf niet langer voor de gek! Het is tijd voor een intelligente (re)start op het gebied van voeding. Stay healthy and get results.


Géén dieet maar een gedragsverandering.


Het is een enorm cliché, maar veel mensen zijn helemaal de draad kwijt met betrekking tot de voeding. Daardoor is er tegenwoordig enorm veel behoefte aan REALISTISCHE richtlijnen om een goed en verantwoord voedingspatroon te ontwikkelen want men probeert vaak de oplossing te zoeken in de ‘wonderdiëten’ en de 'crashdiëten' maar daar worden we niet beter van, dus bespaar jezelf de moeite.


VOEDING: HIER VOLGT DE UITLEG VOOR SUCCES


How to start? Kies voor de ‘klassieke’ indeling van drie maaltijden per dag en begin met een focus op groenten. Voornamelijk groene groenten, maar wees niet bang voor dingen zoals wortelen, paprika’s of tomaten. Alles wat uit de natuur komt is een perfecte keuze!


Groenten zijn echt belangrijk


Groenten zijn je beste vriend, alleen door het eten van groenten ga je niet automatisch afvallen, maar in heel veel gevallen neem je veel volume tot je met veel vezels en micro-nutriënten (mineralen, vitaminen en spoorelementen) maar extreem weinig calorieën.


Proteïne voor de spieren en het herstel


Daarna komen de eiwitten uit vlees, vis en/of eieren, maar geen (pro)bodybuilder en/of forum members hoeveelheden. Dat is onzin en altijd veel te veel! Niemand heeft meer dan 150 gram eiwitten per dag nodig en in de meeste gevallen is 100 tot 120 gram (ruim)voldoende. Ik weet dat het (misschien) moeilijk te geloven is, maar probeer het gewoon.


Fruit cq. koolhydraten


Vervolgens is daar het fruit (koolhydraten) en met name bessen zijn een prima keuze, maar het andere fruit is uiteraard ook okay. Maar het is nu niet de bedoeling om een fruitverslaving te ontwikkelen want fruit bevat suiker (fructose/dextrose) en suiker is en blijft suiker!


Naast fruit moet je er ook voor zorgen dat je voldoende gezonde onverzadigde vetten binnen krijgt, maar doe géén klont boter in de koffie. Elke ochtend een ontbijt van ei & spek is ook geen goed idee. Het is misschien een leuke gedachte om bij een groep te horen en op de Paleo trein te springen maar het is geen slimme keuze. Het lichaam heeft (zetmeelrijke) koolhydraten nodig voor brandstof en om te herstellen van trainingen.


Aardappelen, rijst en haver zijn allemaal goede opties. En als je echt niet zonder brood kan dan mag dat ook, maar als je meer dan 10-15 kilo lichaamsvet wil verliezen dan is het verstandig om de (zetmeelrijke) koolhydraten de eerste weken te vermijden om de bal aan het rollen te krijgen.


Eet overdag licht verteerbare voeding zoals (magere) eiwitten, fruit en groene smoothies. Vanaf de namiddag kun je beter kiezen voor zwaardere stukken vlees (rood) en de zetmeelrijke koolhydraten.

Waarom deze methode? Jouw energie level zal hoger zijn dan ooit te voren en je verbrandt vele calorieën. En vergeet niet dat je minder voedsel nodig hebt dan je denkt! Bovendien, je kan beter te weinig te eten dan teveel! 

 

It’s all pretty simple stuff. Het gaat vooral om logisch nadenken, maar daar gaat het vaak ook verkeerd!

 

Superfoods en supplementen zijn bijvoorbeeld geen wondermiddelen. Het kan prima als toevoeging, als je daar het geld voor hebt, maar je kunt beter kiezen voor groente, fruit, vlees en vis. Het draait om de voedingsstoffen die je opneemt. Mensen hebben producten een naam gegeven, maar ons lichaam denkt niet van: 'hé, ik eet nu een Liga'. Het lichaam herkent koolhydraten, eiwitten, vetten, mineralen, vitaminen en spoorelementen.

 

BACK TO BASIC AND KEEP IT SIMPLE

 

1) Eet zoals de natuur het bedoeld heeft (groenten, fruit, vlees, vis, noten en zaden)

 

2) Beperk de gluten- en zuivelinname (bijvoorbeeld granen, kaas en kwark)

 

3) Pas op voor de koolhydraten en met name de suikers

 

4) Eet vezelrijke en biologische voeding (groenten en fruit)

 

5) Mijd kunstmatige toevoegingen (de E-nummers)

 

6) Koop zoveel mogelijk producten zonder streepjescode

 

7) Kies voor de groenteboer, keurslager, bakker en natuurwinkel

DE SLEUTEL NAAR SUCCES & RESULTAAT

 

Voor wat betreft de voeding ligt de sleutel naar succes verscholen in de eenvoud. Een simpele en realistische benadering. Veel te vaak verliezen mensen zichzelf helemaal in de itty-bitty-kleine details dat ze de factoren die daadwerkelijk zorgen voor resultaat helemaal vergeten en uit het oog verliezen. Kies niet voor de bekende groene-smoothie-crash-diëten. Deze zijn gericht op de korte termijn en het is zeker niet de oplossing. Investeer tijd in een gedragsverandering gericht op de lange termijn. Dat is de weg naar succes en the end of YO-YO dieting!

 

Doorzettingsvermogen is nodig. Iedereen kan één dag gezond leven.

 

Uiteraard is doorzettingsvermogen nodig. Iedereen kan één dag gezond leven inclusief een mooie intensieve training, maar je moet dit herhalen. Week na week, maand na maand, jaar na jaar! Twee tot drie keer per week naar de gym, het hele jaar door met een gezonde voeding gebaseerd op ‘echt’ eten. Vlees, vis, eieren, zuivel, groenten, fruit, granen, rijst en aardappelen. Uiteraard is er plaats voor de KFC, Kettle Chips of een glas whiskey, maar structureel (80%) moet de voeding wekelijks in orde zijn.

 

Deze 3/52 methode is onmisbaar om een mooi resultaat te behalen. Immers, je kunt van te voren de mooiste doelstellingen op papier zetten, maar als je niet eens een jaar lang de wekelijkse trainingen kunt aanhouden, dan bereik je jouw doelstellingen nooit! Dus ..., ongeacht jouw doelstelling(en) is op de eerste plaats één jaar lang trainen de grootste uitdaging!

 

Het is tijd voor verandering: Nieuwe inzichten vanuit een ver verleden met een moderne coating. Géén calorieën tellen en géén macronutrienten-micro management; een simpele en realistische benadering. Geef jouw gedrag een reset en maak nu een krachtig begin op weg naar een verantwoorde voeding en gezonde lifestyle.

 

Hulp nodig? Zoek een specialist en/of start met Project FOOD. Kies niet iemand die jou weer het bos instuurt met een tupperware bakje vol met kip, broccoli en witte rijst. Deze ‘foodprep-methode’ waarbij je een week uit de magnetron kan eten met elke ochtend een bakje Hüttenkäse is gewoon niet de oplossing.

PROJECT FOOD


Project [FOOD] is een uniek programma op het gebied van voeding en lifestyle en brengt orde in de chaos. Het is geen dieet, het gaat niet over snelle oplossingen cq. quick-fix of het uitsluiten van bepaalde voedingsgroepen. Daarbij is er geen kant-en-klaar voedingsschema, omdat dit ook niet zal zorgen voor het gewenste resultaat.


Het zelf bepalen van jouw dagelijkse voeding is het sterkste punt van dit programma. Stap voor stap werken aan een gedragsverandering op het gebied van voeding en lifestyle en dit allemaal vanuit een zeer eenvoudige en realistische benadering die je vervolgens kan aanhouden.


Het is tijd voor verandering: Nieuwe inzichten vanuit een ver verleden met een moderne coating. Geen calorieën tellen en geen macronutrienten-micro management; een simpele en realistische benadering.


Geef jouw gedrag een reset en maak nu een krachtig begin op weg naar een verantwoorde voeding en gezonde lifestyle. Werken vanuit een vaste structuur met een trainingsschema op maat & opgesteld naar jouw individuele doelstellingen. Start nu met een Project [FOOD] op weg naar succes en the end of YO-YO dieting!

MAKE YOURSELF FIT. READY TO GET STARTED?


Ben jij op zoek naar een unieke gym met professionele begeleiding van hoog niveau dan ben je bij Eastside Performance te Nijmegen aan het juiste adres. Eastside Performance is een high quality sportschool met professionele begeleiding van hoog niveau door ervaren trainers uit de sportwereld. Wij gaan veel verder dan de reguliere, commerciële sportscholen en onze persoonlijke benadering is hierin het belangrijkste element.


Persoonlijke trainingsschema: 100% resultaat


De trainingen zijn niet voor iedereen hetzelfde: ieder aspect van de training is van persoon tot persoon weer anders en daarom is onze individuele aanpak van grote waarde. Op weg naar succes werken wij vanuit een slimme strategie en intelligent trainingssysteem bestaande uit trainingsschema’s opgesteld naar persoonlijke doelstellingen, rekening houdende met het huidige niveau en de belastbaarheid om zo (chronische) klachten en blessures te voorkomen.


Start nu vanuit het EPTS systeem met jouw (persoonlijke) programma. Als het bereiken van succes en persoonlijke doelstellingen jouw belangrijkste motivatie is. Op weg naar resultaat en een sterk lichaam zonder klachten en blessures. Investeer in jezelf en Make yourself FIT!


So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!


Bel nu naar  024-3661489 of stuur een  mail naar info@eastsideperformance.nl en maak direct een afspraak voor een GRATIS introductie training bij Eastside Performance of vraag naar aanvullende informatie.

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!