BLOG

  • De medicijn bal is al meer dan 3000 jaar oud en het is niet voor niks dat deze bal tegenwoordig nog steeds bestaat. Het trainen met de medicijn bal is één van de meest effectieve en functionele manieren van trainen voor kracht, snelheid en explosiviteit en het gooien met een medicijn bal is niet te vervangen door iets anders. Zelfs de heden-daagse ultra-moderne fitness machines kunnen deze methode niet nabootsen en er is ook niks anders in de gym wat het gooien met een medicine ball als oefening kan vervangen. Uniek dus, maar wat maakt dit zo goed?


  • Als sporter kun je enorm veel voordeel behalen door middel van de extra sportspecifieke krachttraining. Vele sporters beseffen nu ook steeds meer dat krachttraining en sportspecifieke programma’s voor meer kracht, explosiviteit, snelheid en wendbaarheid onmisbaar zijn om zichzelf beter voor te bereiden op de keiharde concurrentie tijdens het sportseizoen. Sterker worden, een grote toename van Power (kracht x snelheid), het ontwikkelen van explosiviteit en snelheid, meer stabiliteit en mobiliteit.


  • Sneller worden is de onbetwiste #1 doelstelling van vele sporters en de meest relevante ‘tip’ om sneller te worden is: Sterker worden! Dit is cruciaal voor SNELHEID!


  • Kleine spiergroepen als de biceps reageren goed op veel herhalingen. FUN is ook een belangrijke factor. Gebruik een lege Olympische halter voor de Biceps curls en de doelstelling is 100 herhalingen. Start!


  • Resultaat is de bedoeling, maar enorm veel mensen zijn druk, gespannen en er is stress. Er is geen tijd voor de gym en de mensen die wel naar de gym gaan weten vaak niet wat ze moeten doen en/of hoe ze op een effectieve manier kunnen trainen. Veel mensen maken het te ingewikkeld of doen te veel … Keep it simple! Hier volgt de uitleg voor succes want niemand wil tijd en geld verspillen om géén resultaag te behalen.


  • Het is een enorm cliché maar veel mensen zijn helemaal de draad kwijt met betrekking tot de voeding. Daardoor is er tegenwoordig veel behoefte aan realistische richtlijnen om een goed en verantwoord voedingspatroon te ontwikkelen want men probeert vaak de oplossing te zoeken in de ‘wonderdiëten’ maar daar worden we niet beter van, dus bespaar jezelf de moeite. 


  • Als je wilt afvallen dan is krachttraining inclusief het element van conditioning de sleutel naar succes voor wat betreft de training. Krachttraining en conditioning zetten de stofwisseling niet een paar tandjes lager, zoals cardio, maar juist een paar tandjes hoger en het lichaam verbruikt continu meer calorieën. Krachttraining helpt niet alleen om een negatieve energiebalans te creëren, ook behoud van spiermassa.


  • De bilspieren zijn voor een sporter zeer belangrijk. Negeer deze niet voordat het te laat is. Samen met de heupspieren zijn de bilspieren de motor van je lichaam en daarbij is de gluteus maximus een machtige beweger en verantwoordelijk voor kracht en snelheid. Doe de mini band straight leg lateral walk voor sterke bilspieren.