BLOG

  • Kies voor een sportspecifiek trainingsschema op maat om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen! Het streven naar hoge prestaties op het veld staat altijd centraal en het ontwikkelen van meer kracht, snelheid en explosiviteit is cruciaal om een voorsprong te behouden ten opzichte van de concurrentie. Get soccer strong! Sterk in de gym, sterk op het veld.


  • Er zijn weinig voetballers die zo’n afgetraind lichaam als Cristiano Ronaldo hebben, maar de superster van Real Madrid is lang niet altijd zo gespierd geweest. Toen hij zich voor het eerst bij Manchester United meldde was hij iel en dun. Na vele uren in de sportschool te hebben doorgebracht, is hij het krachtmens dat hij nu is.


  • Een voetballer moet snel zijn, beschikken over goed voetenwerk, uithoudingsvermogen, kracht en power ... maar vaak worden deze eigenschappen ondergewaardeerd en is er teveel aandacht voor het talent. Als voetballer moet je ook werken aan het vergroten van de explosiviteit en snelheid om meer power te ontwikkelen. KRACHT X SNELHEID is VERMOGEN (POWER) en dit is een belangrijk element voor een voetballer.


  • Ben je op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is dit programma jouw beste optie. Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power output. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. PLYOMETRISCHE oefeningen voor de transfer naar de sport. Efficient leren bewegen. Dominate your sport!


  • Krachttraining is essentieel voor het verbeteren van de sprintprestatie. Uit een literatuurstudie uitgevoerd door Amerikaanse en Spaanse onderzoekers blijkt dat toegenomen spierkracht in de benen leidt tot snellere sprints op afstanden to 30 meter.


  • Trainen met de speedchute zorgt voor meer snelheid en explosiviteit. Het ontwikkelen van een groter acceleratievermogen. Er is een verbetering van het uithoudingsvermogen. En sprinten zorgt voor meer power! Sprinten met de speedchute zorgt voor nog meer extra power.


  • Voetbal bestaatuit korte & explosieve acties. Verspil géén waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die géén transfer naar het voetbal hebben! Het verbeteren van het uithoudingsvermogen is absoluut nodig én daar is voor veel voetballers ook een enorme winst te boeken, maar moet je als voetballer aan (extra) hardlopen doen? Is dit zinvol? Nee! Wat moet je wel doen om het uithoudingsvermogen te verbeteren?