BLOG

  • Krachttraining voor voetballers is geen no-go meer en voetballers horen thuis in de gym, zowel tijdens het seizoen (in season) als in de zomerperiode (off season) maar voorwaarde daarvoor is wel dat de krachttraining functioneel is en dat er sprake is van een meerwaarde.


  • Die gasten op Instagram, Facebook en Youtube, die als een bezetene met een hoge snelheid door de speedladder gaan, over hurdles springen en door pionnetjes dansen ... die maken géén indruk op mij. Waarom niet? Omdat elke sporter van een 'gemiddeld' niveau dat kan ... Verspil geen waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die géén transfer naar het voetbal hebben!


  • De snelle voeten salsa dans-achtige onzin die je veelal op social media voorbij ziet komen is een zeer goede en effectieve methode om te laten zien wat totaal géén nut heeft en een ware tijdverspilling is! Verspil géén waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die geen transfer naar het voetbal hebben!!


  • Verstegen, auteur van het boek “Every Day is Game Day,” zegt dat topvoetballers dezelfde 'Game Day' benadering gebruiken voor hun dagelijkse voorbereiding. “Het begint allemaal met een wedstrijdplan van een hoge kwaliteit,” zegt Verstegen. “Als je naar kampioenen kijkt en hun manier van spelen, zie je dat de spelers hun profiel kennen. 


  • Get your diet in order, lift heavy weights, add metabolic boosters to your workouts and don't do regular cardio, you don't need it! Het 'geheim' van een strakke buik zit hem vooral in de voeding. Een negatieve energiebalans is de sleutel naar succes. Je kunt jezelf elke dag helemaal suf trainen, maar als je niet je voeding aanpast zullen de buikspieren helaas altijd verscholen blijven onder een laag(je) vet. De reguliere cardio is niet nodig.


  • High rep sets zijn old school, zorgen voor een enorme 'pomp' en het is een zeer effectieve tool voor spiergroei. De vroegere bodybuilders hebben dit principe vele jaren met succes gebruikt, maar in de loop der jaren is dit principe ergens helaas een beetje verloren gegaan. Sluit jouw training af met een HIGH REP BLOW OUT!


  • Toen ik Eastside Performance opende in 2009 stonden er helemaal geen cardio machines in de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden. En dat gaat ze niet lukken als ik ze op zo’n ski-cross-country-ding-apparaat zet. Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen.